اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دیلم:

آگاهی کشاورزان از بهداشت کشاورزی باید ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: ارتقای سطح آگاهی کشاورزان بهترین استراتژی و راهکار در حوزه بهداشت کشاورزی است.

آگاهی کشاورزان از بهداشت کشاورزی باید ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم عبدالحسین ناصری پیش از ظهر امروز در کمیته بهداشت کشاورزی دیلم اظهار داشت: در مرحله اول باید برنامه‌ریزی مدونی برای آموزش و ارتقای سطح آگاهی کارکنان بخش کشاورزی و کشاورزان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های شغلی یکی از دغدغه‌های بخش کشاورزی است بیان داشت: ارائه راهکارهای تخصصی در این حوزه، گروهی و تیمی عمل کردن ادارات درگیر در این حوزه و شناسایی کارگاه‌های کشاورزی در شهرستان از جمله راهکارهای ارتقای سلامت کشاورزان است.

رئیس شبکه بهداشت دیلم خواستار بررسی برنامه‌ها در کارگروه‌های تخصصی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه و ارائه آن در جلسه بعدی کمیته بهداشت کشاورزی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم نیز در این نشست گفت: یکی از مخاطراتی که سلامت افراد شاغل در بخش کشاورزی را تهدید می‌کند عدم توجه به مقوله بهداشت کشاورزی است.

شاپور خشنو افزود: کشت سیفی‌جات، گلخانه‌ها، دامداری‌های سنتی و مرغداری‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که از سموم دفع آفات و داروها استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: عدم توجه به بهداشت و نحوه صحیح مصرف سموم و داروها می‌تواند سلامت کارگران را به خطر اندازد.

وی بیان داشت: دامداری‌های سنتی به صورت پراکنده در شهرستان دیلم وجود دارند و آموزش دامداران سنتی بسیار مشکل‌تر از دامداران صنعتی است.

مدیر جهاد کشاورزی دیلم خواستار توجه بیشتر به دامداری‌های سنتی و آموزش و افزایش آگاهی دامداران شد.

خشنو تصریح کرد: در پرواربندی‌ها به جز در مرحله اول برای انگل‌زدایی و آفت‌زدایی از هیچ دارویی استفاده نمی‌شود.

کارشناس تکثیر و پرورش آبزیان اداره شیلات دیلم نیز در این نشست گفت: هیچ گونه سمی در بخش‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه شیلات دیلم استفاده نمی‌شود و تمام کارکنانی که در بخش صید و پرورش میگو فعالیت می‌کنند دارای کارت تندرستی هستند.

ابوالقاسم عبائیان بیان داشت: شناورهای صیادی هر شش ماه یکبار با سمی که مورد تایید کارشناسان شبکه بهداشت است سمپاشی می‌شوند.

وی افزود: گرمازدگی یکی از مشکلاتی است که دریانوردان و صیادان به‌ویژه کارگرانی که روی عرشه شناورهای صید میگو کار می‌کنند با آن روبرو هستند.

کارشناس اداره دامپزشکی دیلم نیز خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویج کشاورزی برای دامداران روستایی در ارتباط با اثرات سموم و آفت‌کش‌ها شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول