اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی آثار برتر

پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با معرفی آثار برتر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی به کار خود پایان داد.

پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پنجمین جشنواره کتاب سال رضوی ظهر امروز با حضور سید احمد علوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سید جواد جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام علی اکبر صادقی رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جمعی از اصحاب قلم و رسانه و پژوهشگران در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های آستان قدس به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام علی اکبر صادقی رشاد در آئین اختتامیه این جشنواره ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت، پیرامون فسلفه سنت معصوم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد:‌ فلسفه در مجموع نگاه کلان و کلی داشته و کلی‌نگر است در حالی که در مقابل آن علم نگاهی جزئی داشته و جزئی‌نگر است.

وی افزود: امروز فلسفه سطوح و لایحه‌های خُردتر و کاربردی‌تر شده است.

رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران خاطر نشان کرد:‌ بنده پیشنهاد می‌کنم اطلسی از اقوال و افعال معصومان تهیه شود و بررسی شود که کدامیک از این افعال و اقوال از جنبه هادویت و کدام یک از جنبه حاکمیت صادر شده است تا بدین گونه مشخص شود که کدام یک سنت بوده و کدام یک سنت نیست.

رئیس سازمان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به محورهای این جشنواره اظهارداشت: علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره، زیارت، شعر، داستان، کودک و نوجوان، زبان‌های خارجی و کتاب‌های ترجمه شده به زبان‌های خارجی از محورهای این جشنواره هستند.

به گفته وی برگزیدگان جشنواره نیز در چهار بخش کتاب برتر، ناشر برتر، پایان‌نامه برتر و آثار شایسته چاپ حائز رتبه شدند.

محمد هادی زاهدی با بیان اینکه هشت اثر در سال جاری شایسته چاپ شناخته شد، افزود: یکی از برکات این جشنواره این بوده که آثار شایسته چاپ که در زمینه‌های معارف رضوی و نشر و توسعه سیره اهل بیت(ع) است توسط مجموعه آستان قدس رضوی به چاپ می‌رسد.

وی با اشاره به حضور گسترده افراد از کشورهای خارجی گفت: در سال جاری از طریق 70 رایزن فرهنگی به 70 کشور دنیا اطلاع‌رسانی شد و همچنین از طریق سامانه ایمیل نیز بخش عمده‌ای از پژوهشگران، محققان و فرهیختگان جهان اسلام در جریان این جشنواره قرار گرفتند.

رئیس سازمان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: در مجموع 240 اثر به دبیرخانه رسید که افزون بر این تعداد، آثاری نیز از کشورهای خارجی چون اندونزی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، سوریه، تاجیکستان و پاکستان به دبیرخانه پنجمین جشنواره کتاب سال رضوی ارسال شد.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: باید تمام اندیشمندان، فرهیختگان و محققان و پژوهشگران به موضوع نشر و توسعه فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) به ویژه سیره رضوی اهتمام ویژه داشته باشند چراکه امروز سراسر جهان تشنه فرهنگ رضوی هستند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول