اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

کتابچه باغ‌های بهشتی در امامزادگان خراسان جنوبی توزیع شد

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: کتابچه باغ‌های بهشتی و کتابچه مهر و ماه ویژه دهه کرامت در امامزادگان خراسان جنوبی توزیع شد.

کتابچه باغ‌های بهشتی در امامزادگان خراسان جنوبی توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم اظهار کرد: به مناسبت پنجم ذی‌القعده روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان، کتابچه باغ‌های بهشتی و به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت کتابچه مهر و ماه را منتشر کرد.

وی افزود: در کتابچه باغ‌های بهشتی مطالبی از قبیل زیارتنامه امامزادگان،‌ زیارت، مفهوم زیارت،‌ آداب زیارت، ادب بانوان در زیارت،‌ ثواب زیارت،‌ ثواب زیارت صلحاء،‌ شجره طیبه،‌ قطعه‌هایی از بهشت، پاداش محبت، اکرام سادات،‌ مقام کریمه،‌ سیدالکریم، شاه چراغ ایران،‌ توصیه سالک، ‌حکایت مظلومیت سادات،‌ نزول برکات، ‌دلیل مهاجرت امامزادگان به ایران و‌ پیامد مهاجرت به چاپ رسیده است.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: در کتابچه مهر و ماه هم مطالبی چون تولد امام رضا (ع)،‌ امام در عصر هارون‌الرشید،‌ امام در عصر امین،‌ امام در عصر مأمون،‌ ولادت حضرت معصومه (س)،‌ شوق دیدار، ستاره مغرب، مادر مهر و ماه،‌ کاروانی از مغرب زمین،‌ امام کاظم (ع) و خبر ورود کاروان،‌ پرده‌فروش و رازی بزرگ، ورود به منزل امام کاظم (ع)،‌ تکتم و زمزم،‌ تعالیم دینی، عبادت و بندگی،‌ وفات و مدفن، و فضیلت زیارت به چاپ رسیده است.

مومنی‌مقدم با اشاره به برگزاری بزرگداشت امامزادگان خراسان جنوبی در دهه کرامت تصریح کرد: روز پنجم ذی‌القعده توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است و برنامه‌ریزی دقیق و گسترده‌ای برای اجرای مجموعه برنامه‌های متناسب با این مناسبت و دهه کرامت در سطح بقاع متبرکه انجام می‌شود که مهم‌ترین آن برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان است.

وی ادامه داد: ائمه جماعات، روحانی فرهنگی، هیئت امنا، مدیران و خادمین رسمی و افتخاری امامزادگان خراسان جنوبی در این بزرگداشت حضور می‌یابند و به مسائل مختلف بقاع متبرکه از قبیل ارزش و جایگاه آن‌ها در جامعه، نحوه ساخت و ساز، نحوه تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی، نحوه تبلیغات در جذب زائر و گردشگر، ساماندهی مکان بقعه به عنوان پایگاه فرهنگی و قرآنی و تقویت مراکز قرآنی فرهنگی امامزادگان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول