اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اداری گرمی مصوب شد

اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار برای عمران گرمی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار به شهرداری گرمی طی روزهای آینده خبر داد.

اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار برای عمران گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی با اشاره به سفرهای خود به بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف اظهار داشت: سعی خواهیم کرد هر هفته با سرکشی به یکی از شهرستان‌ها از بخش‌ها و مناطق روستایی آن و پروژه‌های اجرایی در حال احداث بازدید کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های لازم در اجرای آنها تعجیل صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این سفرها قرار است مصوباتی را داشته باشیم تا در دوره زمانی دو ماهه که سفر مجدد به آن منطقه صورت می‌گیرد بررسی شده و از روند اجرایی آنها حصول نتیجه شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: در این برنامه‌ریزی تمام نقاط استان مورد توجه قرار گرفته است و نقطه‌ فراموش شده نخواهیم داشت.

نیکزاد با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مناطق محروم کوچکترین ادای دین ما نسبت به آرمان شهداست، گفت: آرامش و آسایش امروز ما به برکت خون شهداست.

این مسئول به مشکلات کارخانه شیر‌آلات قهرمان به ویژه در تامین تسهیلات مورد نیاز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه صاحب این کارخانه درخواست 43 میلیون یورو تسهیلات ارزی داشته و معادل آن 50 میلیارد تومان تسهیلات ریالی درخواست کرده است؛ قرار شد تسهیلات مورد نیاز این واحد تولیدی و صنعتی برای تصویب و پرداخت به تهران ارجاع داده شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود:‌ اگر چنانچه سرمایه‌گذار این کارخانه تا سقف 20 میلیارد تومان می‌توانست مشکلات خود را برطرف کند در این زمینه پرداخت استانی صورت می‌گرفت.

نیکزاد در خصوص مسکن مهر نیز تصریح کرد: در این شهرستان تسهیلات پرداخت شده با پیشرفت مسکن مهر هیچ همخوانی ندارد و باید به نحوی پیمانکار را راضی کنیم تا به میزان دریافت تسهیلات و آورده متقاضیان بتواند در پیشرفت این پروژه موفق عمل کند.

وی با اشاره به ساخت 174 واحد مسکن مهر در گرمی ادامه داد:‌ تنها 60 واحد از این پروژه با وجود دریافت یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به مرحله اسکلت رسیده است که از پیمانکار خواستیم تا در تکمیل این پروژه نهایت جدیت را داشته باشد و زمانی که پروژه به 70 درصد پیشرفت رسید، مابقی تسهیلات را پرداخت کنیم.

استاندار اردبیل در خصوص احداث مجتمع فرهنگی هنری گرمی نیز تصریح کرد: برای احداث این مجموعه 130 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است و اگر 210 میلیون تومان دیگر تامین شود این پروژه تا دهه فجر آماده افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد برای تکمیل مصلای این شهر نیز 450 میلیون تومان اعتبار ویژه اختصاص داد و گفت: با مجموع اعتبار یک میلیارد تومان پیمانکار پروژه باید به سرعت کار را به جلو برده و این پروژه را به سرانجام برساند.

این مسئول به وضعیت نامناسب آسفالت معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر گرمی اشاره کرد و افزود: تا زمانی که 50 میلیارد تومان اعتبار دولتی شهرداری‌ها اختصاص نیافته است به شکل قرض‌الحسنه و با فعال کردن ستاد عمران شهری در گرمی 500 میلیون تومان اعتبار به شکل قرض‌الحسنه اختصاص می‌دهیم تا شهرداری گرمی با اولویت این رقم را برای جدول‌گذاری،‌ زیر‌سازی، آسفالت معابر، ساماندهی سد گیلارلو و بازگشایی چهارراه این شهر هزینه کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: حق مردم این منطقه است که از معابر و خیابان‌های مناسب و آسفالت شده بهره‌مند شوند و از شهرداری انتظار داریم به سرعت پروژه دفع آب‌های سطحی و جمع‌آوری آن را مورد مطالعه و ارزیابی قرار دهد.

نیکزاد همچنین ضرورت جذب اعتبارات اشتغال‌زایی بخش کشاورزی و همچنین توجه به بهسازی مساکن روستایی را یادآور شد و گفت: آرزو داریم در آینده نزدیک جشن نوسازی مساکن روستایی را در استان برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود موفقیت استان اردبیل را در قالب ستاد معین در بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده یادآور شد و اظهار داشت: امیدواریم این ستاد نخستین واحد بازسازی شده را به مرحله بهره‌برداری برساند تا ساکنان قبل از فصل سرما در واحدهای مسکونی خود سکنی گزینند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول