اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند خواستار شد

اختصاص اعتبارات لازم برای تقویت مرکز رشد و فناوری مرند

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای تقویت مرکز رشد و فناوری این شهرستان شد.

اختصاص اعتبارات لازم برای تقویت مرکز رشد و فناوری مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره تجلیل از نخبگان جوان شهرستان مرند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار ‌شد، شهرستان مرند را به دلیل دارا بودن بیش از 45 هزار نفر نیروی جوان در این شهرستان و استعدادهای بالقوه و بالفعل در جوانان همچنین سابقه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری نخبگان جوان مورد توجه خواند.

وی گفت: برای رشد، استعدادیابی و شناسایی هرچه بیشتر جوانان نخبه در این شهرستان در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، قرآنی جشنواره تجلیل از نخبگان جوان شهرستان مرند در 28 شهریور برگزار می‌شود.

فرماندار مرند در ادامه افزود: مرکز فناوری و رشد اقماری شهرستان مرند به عنوان دومین شهر بعد از تبریز است که این مرکز با مشارکت شهرداری مرند راه‌اندازی شده است.

وی گفت: برای داشتن امکانات و اعتبارات لازم در حمایت از نخبگان و مخترعان در این شهرستان اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

رضوانی، از مسئولان استانی خواست تا با تخصیص اعتبارات لازم به نخبگان این شهرستان که در سطح بین‌المللی عناوین و اختراعاتی را کسب کرده‌اند توجه بیشتر داشته باشند.

در این جلسه یاور احمدی دانشجوی نمونه کشور و نخبه جوان برتر نمونه کشوری نیز گفت: جوانانی که از بین خانواده‌های کم‌درآمد با رنج و مشقت تلاش کرده‌اند موجب کسب افتخارات مهم در عرصه علمی، آموزشی، ورزشی و قرآنی شوند، متاسفانه مورد بی‌مهری و کم‌توجهی مسئولان ذیربط قرار گرفته و تاکنون نیز شناسایی نشده و همچنان گمنام مانده‌اند.

این نخبه جوان افزود: هستند جوانانی که برای استقلال فکری و فرهنگی کشورمان تلاش کرده و اقتدار نظام را در عرصه‌های بین‌المللی به رخ کشیده‌اند از این رو برگزاری جشنواره تجلیل از نخبگان جوان در این شهرستان در شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌های منطقه می‌تواند مفید واقع شود.

در خاتمه این جلسه اعلام شد در حال حاضر بیش از 40 نفر از جوانان نخبه که در جشنواره‌های داخلی و خارجی صاحب مقام و اختراع و مبتکر هستند شناسایی شده و با تشکیل دبیرخانه جشنواره با مشارکت اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و مراکز علمی تجلیل از نخبگان این شهرستان در 28 شهریور سال‌جاری برگزار می‌شود.

شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان بعد از تبریز با قرار گرفتن در مسیر ترانزیت اروپا، آسیا و کشورهای آسیای میانه همچنین همجواری با منطقه آزاد ارس از نظر موقعیت اقتصادی، اجتماعی و علمی از اهمیت زیادی در منطقه برخوردار است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول