اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت موقوفه خاص اولادی سیدکلالی سیجاوندی خبر داد

اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای احداث بزرگترین درمانگاه در شرق کشور

خبرگزاری فارس: تولیت موقوفه خاص اولادی سیدکلالی سیجاوندی گفت: 5 میلیارد تومان برای احداث بزرگترین درمانگاه تخصصی در شرق کشور اختصاص داده شد.

اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای احداث بزرگترین درمانگاه در شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مجتبی کلالی سیجاوندی ظهر امروز در نشست خبری مرکز تولیت و معاونت فرهنگی موقوفه کلالی سیجاوند در مشهد، اظهار کرد: فعالیت‌های موقوفات کلالی سیجاوند شامل ارائه خدمات به معلولان، نابینایان، ناشنوایان، زوج‌های جوان، ایتام و آزادی زندانیان است و همچنین در وقف‌نامه ذکر شده است که زمین رایگان به مردم مستحق سپرده شود.

وی تصریح کرد: چهار سهم از این املاک موقوفه به روحانیت اختصاص داده شده است که با شماره حسابی که مرکز حوزه‌های علمیه در اختیار ما قرار می‌دهد این سهم را به آنان ارائه می‌دهیم.

سیجاوند افزود: سبدی را در رابطه با عزاداری‌های ماه محرم در نظر گرفته‌ایم تا غذا، فرش، بلندگو و سایر موارد مورد نیاز هیئت‌ها،‌‌‌مساجد و حسینیه‌ها را تامین کنیم.

وی همچنین ادامه داد: 20 روز قبل از شروع ماه محرم هیئت‌های عزاداری با مراجعه به نمایندگان ما در سازمان تبلیغات و سطح شهر از این خدمات استفاده می‌کنند.

تولیت موقوفه خاص اولادی سیدکلالی سیجاوندی ادامه داد: پنج هزار متر زمین برای نابینایان کل کشور واگذار شد و احداث زائر سرا در این زمین‌ها از مهم‌ترین اهداف این موقوفه است زیرا معلولان و نابینایان کشور نباید نگران اقامت در سطح کشور باشند.

وی تاکید کرد: امسال در شیراز برای ناشنوایان همایشی برگزار شد که با حضور شهردار و نماینده ریاست جمهوری سند املاک واگذار شده به نابینایان کشور تحویل آنان شد.

سیجاوند خاطرنشان کرد: برای ایجاد درمانگاه فوق تخصصی، مجهز و بزرگ در شرق کشور توانستیم ملکی به ارزش پنج میلیارد تومان را به این امر اختصاص دهیم.

تولیت موقوفه خاص اولادی سیدکلالی سیجاوندی ادامه داد: موقوفات سیجاوندی در ماه رمضان سال جاری مبلغ 170میلیون تومان در جشن گلریزان زندانیان کمک کرد.

وی اظهار کرد:یک قطعه زمین به ارزش سه میلیارد و 800 میلیون تومان در حاشیه منطقه میثاق به کودکان و ایتام بی‌سرپرست اختصاص داده شد.

سیجاوندی در مورد آغاز سال تحصیلی جدید گفت: این موقوفه در مورد ارائه کتاب درسی و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان در شروع سال جدید تحصیلی نیز اقدام کرده است.

تولیت موقوفه خاص اولادی سیدکلالی سیجاوندی اظهار کرد: این موقوفه دارای ثروت بسیار زیادی است اما باید به‌ صورت کارشناسی بررسی شود که در چه زمینه‌هایی این موقوفات هزینه شوند.

وی عنوان کرد: وقف این موقوفه متعلق به سال 1276 ه.ش است که به مدت 90 سال این ثروت برای عام وقف شده است این در حالی است که در گذشته درآمد موقوفات مربوط به روستاها بود اما اکنون درآمد هر منطقه متعلق به همان منطقه می‌شود.

سیجاوندی گفت: از 290 متولی این موقوفه درحال حاضر فقط چهار نفر خود را به این موقوفه معرفی کرده‌اند و باید سایر این افراد نیز برای معرفی خود اقدام کنند.

تولیت موقوفه خاص اولادی سیدکلالی سیجاوندی با اشاره به اینکه متولیان این موقوفه حق گرفتن اجاره از مردم را ندارند، تاکید کرد: در سال 1380 با خبر شدم که حتی از واشنگتن برای غصب این املاک نامه‌ای را برای برخی افراد فرستاده‌اند.

وی همچنین عنوان کرد: در مورد سوء استفاده‌هایی که از این املاک صورت می‌گیرد به مردم شهرها و روستاها اعلام می‌کنم در صورت برخورد با چنین افرادی به فرمانداری و یا استانداری مراجعه کنند.

سیجاوندی تاکید کرد: عرصه زمین متعلق به موقوفه اولادی است و ما از جد مادری ارث می‌بریم به همین دلیل به ما کلاله می‌گویند.

تولیت موقوفه خاص اولادی سیدکلالی سیجاوندی گفت: در ماه مبارک رمضان زمینی به ارزش دو میلیارد تومان را به ازای سه کیلو نبات به موسسه خیریه ایتام امام رضا(ع) واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته تاکنون در رسانه‌ها به کشاورزان اعلام کردیم ما حاضریم سند کشاورزان را بدون گرفتن مبلغی تحویل دهیم و هدف از این امر مبارزه با مالکان قلابی است؛ روستائیان نباید به مالکان قلابی اجاره بپردازند بلکه همین هزینه را باید برای پیشرفت روستاها اختصاص داد.

سیجاوندی اظهار کرد: برای 9 هزار سال می‌توان از معدن سنگان خواف، آهن استخراج کرد که در کتاب شجره طیبه  متعلق به موقوفه اولادی نیز ثبت شده است.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول