اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص 410 میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه بستان‌آباد - سراب

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین پروژه راه‌سازی استان که در هیئت دولت به عنوان مهرماندگار تصویب شد، راه بستان‌آباد -سراب - نیر بوده که حدود 410 میلیارد ریال اعتبار آن نیز تصویب شده است.

اختصاص 410 میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه بستان‌آباد - سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، اورجعلی علیزاده عصر امروز در نشست مشترک با دست‌اندرکاران اجرایی بزرگراه سراب - بستان‌آباد اظهار کرد: احداث و تحویل به موقع بزرگراه بستان‌آباد - سراب در اولویت نخست برنامه‌های راه‌سازی استان قرار دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن این پروژه در ردیف طرح‌های مهر ماندگار افزود: حجم بالای ترافیک این راه و مسائل و مشکلات دیگر تسریع در احداث بزرگراه بستان‌آباد - سراب - نیر را ضروری ساخته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، روند اجرایی قطعه سمت بستان‌آباد به سراب را مطلوب ارزیابی نکرده و تصریح کرد: اعتبار لازم برای احداث این قطعه تخصیص یافته و دست‌اندرکاران اجرایی این قسمت از بزرگراه باید ظرفیت و توان کاری خود را ارتقا دهند.

علیزاده با بیان این تذکر به پیمانکاران و مشاوران طرح که انتقال، جابه‌جایی و تملک تاسیساتی ارگان‌های مختلف در صورتی که این تاسسیات در حریم راه قرار داشته باشد بر عهده دستگاه‌های مرتبط است، یادآور شد: جای چانه‌زنی در این مورد وجود ندارد و لازم است از طریق فرمانداری تذکرات لازم در این زمینه داده شود تا رکودی در راه‌سازی صورت نگیرد.

این مقام مسئول در راه‌سازی استان تاکید کرد: نخستین پروژه راه‌سازی استان که در هیئت دولت به عنوان مهر ماندگار تصویب شد راه بستان‌آباد -سراب - نیر بوده که حدود 410 میلیارد ریال اعتبار آن نیز تصویب شده است.

وی تصریح کرد: طبق دستور مقام وزارتی طرح‌های مهر ماندگار باید تا پایان کار دولت دهم تحویل داده شود و در صورتی که قطعه‌ای بدون پیمانکار باقی بماند از ردیف طرح‌های مهر ماندگار حذف خواهد شد.

مدیرکل راه و مسکن و شهرسازی استان در مورد تامین سهمیه قیر برای پیمانکاران راه‌های اصلی و روستایی بیان داشت: طبق توافق با وزارت نفت و برای تسریع در احداث پروژه‌های مهر ماندگار قیر سهمیه‌ای بدون دریافت هزینه به پیمانکاران تحویل داده می‌شود.

وی افزود: بر این اساس حدود یک‌هزار و 600 تن قیر در اختیار سازندگان قطعه‌های اول و دوم راه بستان‌آباد سراب قرار گرفته است.

مسعود سعادتی، فرماندار سراب نیز در این جلسه گفت: روند اجرایی قطعه اول مطلوب و حجم کارهای انجام یافته قابل قبول است ولی متاسفانه هنوز ابلاغ قطعه دوم صورت نگرفته و وقفه‌ای در طرح ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: نباید پروژه‌های راه‌سازی معطل کارهای کوچک با هزینه‌های ناچیز بمانند.

فرماندار سراب در ادامه خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای مطالعه راه مشکین شهر - سراب و مطالعه راه‌آهن از ردیف 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای پروژه‌های استانی شد.

در این جلسه مشاوران و پیمانکاران راه بستان‌آباد - سراب گزارشی از مسائل و مشکلات پیش‌رو را ارائه دادند.

نقل و انتقال تاسسیات به خصوص فیبر نوری و تعلل مخابرات استان در این زمینه، مشکلات آزادسازی و تملک اراضی شخصی و نحوه تامین مصالح مورد نیاز از منطقه از جمله عمده مسائل مطرح شده از سوی آنها بود که به نظر رسید با پاسخ‌های مدیرکل راه و ترابری بخشی از نگرانی‌های آنها برطرف شد. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول