اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

انقلاب اسلامی ایران بدون سلاح به دنیا صادر شد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: ملت ایران بدون استفاده از سلاح توانست انقلاب خود را صادر کند و در حال حاضر عقیده ما از مرزهای سیاسی و عقیدتی کشورهای مختلف عبور کرده است.

انقلاب اسلامی ایران بدون سلاح به دنیا صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس علی‌محمد آزاد در آیین نمایش رزمی عملیات مرصاد در محل پادگان سیدالشهدا(ع) همدان با اشاره به توطئه‌های دشمن طی سی و چند ساله اخیر افزود: دشمنان اسلام ترفندهای پیچیده‌ای برای نابودی نظام اسلامی طراحی کردند ولی با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی دول غربی، خودشان نابود شدند.

وی حمایت کشورهای غرب از صدام در حمله به ایران را یادآور شد و اظهار داشت: ارتش تا بن دندان مسلح صدام با حمایت چند کشور در برابر ایران که دارای نیروهای مسلح قوی و سازمان یافته‌ای نبود صف‌آرایی کرد و به خیال تصرف یک روزه تهران حملات خود را آغاز کرد.

استاندار همدان اضافه کرد: آنان بر این باور بودند که طی 24 ساعت می‌توانند کشور را تصرف کنند اما حضور جوانان عاشق امام و شهادت دشمن را در رسیدن به هدف شوم خود ناکام گذاشتند. 

آزاد بهار اسلامی ایجاد شده در منطقه را نتیجه مقاومت و ایثار ملت ایران در دفاع مقدس دانست و افزود: بهار اسلامی و بیداری اسلامی نتیجه مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی حماسه‌سازانی است که با اهدای جان و مال خود در برابر جبهه کفر تمام قد صف‌آرایی کردند.

وی با اشاره به وجود پربرکت رهبری مقتدر و هوشمندانه در ایران اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت خون شهدا در عصر کنونی به یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه و جهان تبدیل شده است.

استاندار همدان در تشریح وضعیت کشور بعد از انقلاب اظهار داشت: در آغازین روزهای شکل‌گیری انقلاب و با توجه به اینکه مردم در حال بازسازی کشور بودند گروهک‌های مختلف با ترور و خرابکاری درصدد براندازی نظام برآمدند که در این زمینه توفیقی حاصل نشد.

وی خاطرنشان کرد: با محقق نشدن این نیرنگ سران استکبار جهانی با حمایت از صدام زمینه جنگ علیه ایران را فراهم کردند.

آزاد افزود: سربازان و رزمندگان کشور با دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی در برابر جبهه کفر ایستادگی کرده و با کمترین تجهیزات نظامی بیشترین ضربه را بر پیکره دشمن وارد کردند.

وی با اشاره به پذیرش قطعنامه توسط ایران گفت: بعد از جنگ نیز منافقان کوردل با حمایت رژیم بعثی وارد خاک ایران شده و در پنج محور و مرحله قصد تصرف خاک ایران را داشتند که جانفشانی سربازان به خصوص مردم همدان در عملیات مرصاد آنان را به بدترین شکل زمین‌گیر کرد.

استاندار همدان برگزاری بزرگترین عملیات رزمی را زمینه‌ای برای آشنایی نسل سوم جامعه، جوانان و نوجوانان با گوشه‌ای از اقدامات و جانفشانی‌های صورت گرفته توسط سربازان اسلام دانست.

گفتنی است، در این مراسم نمایش رزمی عملیات مرصاد با روایت‌گری یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با اجرای همراه با انفجار منطقه آغاز شد.

همچنین مسئولان استانی و شهرستانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، فرماندار همدان، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان، و خجسته نماینده مردم همدان در مجلس با لباس دوران جنگ در این مراسم حضور داشتند.

خاطرنشان می‌شود اجرای نمایش رزمی عملیات مرصاد در طول هفته دفاع مقدس هر روز از ساعت 15 در مکان پادگان سیدالشهدا برگزار می‌شود و دیدن آن برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول