اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

نابودی انقلاب اسلامی هدف کلان صدام از حمله به ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: هدف کلان صدام به پشتیبانی دنیای استکبار از حمله به ایران اسلامی، از بین بردن انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

نابودی انقلاب اسلامی هدف کلان صدام از حمله به ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت این هفته اظهار کرد: در شهریور سال 59 صدام با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی به ایران اسلامی حمله کرد.

امام جمعه موقت گچساران افزود: این تعرض و حمله نظامی در حالی صورت گرفت که ایران اسلامی در بدترین شرایط سیاسی، اقتصادی و نظامی قرار داشت.

خواجه‌زاده با بیان اینکه از بهمن 57 تا تیر ماه سال 60 لیبرال‌ها بر ایران اسلامی حکومت می‌کردند، ادامه داد: حمله نظامی عراق به پشتیبانی دنیای غرب و استکبار همزمان با حاکمیت لیبرال‌هایی که سیاست آنها مصالحه و مماشات با آمریکا بود صورت گرفت.

لیبرال‌ها جنگ تحمیلی را جنگ تصفیه با نیروهای خط امام راحل می‌دانستند

وی ابراز داشت: لیبرال‌ها به جای سینه سپر کردن در برابر آمریکایی‌ها در برابر نیروهای خط امام راحل ایستادند و در نطقی مربوط به مسائل سیاسی اعلام کردند که این جنگ، جنگ تصفیه با نیروهای خط امام راحل است.

امام جمعه موقت گچساران با تشریح وضعیت ایران اسلامی در زمان آغاز حمله صدام به ایران اسلامی گفت: ایران اسلامی در زمان حمله و تعرض صدام به خاک ایران اسلامی در وضعیت نامناسب اقتصادی و تحریم قرار داشت.

خواجه‌زاده تصریح کرد: لغو قراردادهای اقتصادی توسط کشورهای حامی استکبار، بلوکه شدن دارایی‌های ایران اسلامی در بانک‌های آمریکا و اعمال تحریم اقتصادی، شرایط اقتصادی بسیار نامناسبی را به وجود آورده بود.

وی وضعیت سیاسی و نظامی ایران اسلامی را نیز در آن زمان، وضعیتی نامناسب عنوان کرد و بیان داشت: خروج کارشناسان فنی نظامی از کشور از یک طرف و سیاست دولت لیبرال مبنی بر کاهش نیروهای ارتش و مدت دوران سربازی سبب تضعیف قدرت نظامی ایران اسلامی شده بود.

صدام  در پی تحقق اهداف خرد و کلان دنیای استکبار علیه ایران اسلامی بود

امام جمعه موقت گچساران یادآور شد: در چنین وضعیت نامناسبی که صدام حمایت و پشتیبانی سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیای استکبار، بلوک غرب و شرق و حمایت جیب‌های باز سران مرتجع عرب را به همراه داشت، در راستای تحقق اهداف خرد و کلان از پیش تعیین‌شده به ایران اسلامی حمله کرد.

خواجه‌زاده حاکمیت عراق بر اروند رود‌، جدا کردن خوزستان از ایران، استرداد جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را از جمله اهداف خرد حمله صدام به ایران اسلامی برشمرد.

وی عنوان داشت: از دیگر اهداف خرد صدام در حمله به ایران تشکیل دولت متحد عرب با رهبری صدام و حذف مرزهای جغرافیایی در راستای حذف ایران اسلامی بود.

این مسئول در گچساران با اشاره به هدف کلان حمله صدام به ایران اسلامی افزود: هدف کلان از هجوم صدام به جمهوری اسلامی ایران از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

انقلاب اسلامی بعد از 33 سال با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد

خواجه‌زاده خطاب به همه نیروهای نظامی و انتظامی شرکت‌کننده در رژه نیروهای مسلح گچساران و اقشار مختلف مردمی که این صحنه‌های غرورآفرین را نظاره‌گر بودند، خاطرنشان کرد: صدام و استکبار جهانی هیچ‌گاه موفق به تحقق اهداف شوم خود نشدند، اروند رود و خوزستان از ایران جدا نشد، صدام نتوانست بر اعراب رهبری کند، جزایر سه‌گانه همچنان در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و مهم‌تر از همه نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از 33 سال امروز در پهنه گیتی به عنوان نظامی قدرتمند در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و نظامی مسیر خود را ادامه می‌دهد.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: این نظام، تفکر و اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری الگویی برای تمام مسلمانان، آزادگان و آزادیخواهان شده است که بیداری اسلامی یکی از ثمرات این الگوی جهانی است.

خواجه‌زاده یادآور شد: این عظمت، قدرت، پویایی و توسعه نشأت‌گرفته از خون شهدا، صبر آزادگان در زندان‌های مخوف صدام، تحمل دردهای جانبازان و استقامت ملت شریف ایران در تمامی صحنه‌ها است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول