اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون چشم‌انداز دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام:

هر انقلابی باید به تمدن اسلامی منجر شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون چشم‌انداز امور نخبگان دبیرخانه مجمع شخیص مصلحت نظام گفت: هر انقلابی باید به تمدن اسلامی منجر شود اما انقلاب اسلامی ایران هنوز منجر به تمدن اسلامی نشده است.

هر انقلابی باید به تمدن اسلامی منجر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدابراهیم مداحی پیش از ظهر امروز در کارگاه علمی، پژوهشی چشم‌انداز و آینده‌پژوهی در جمع نخبگان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سراسر کشور با بیان اینکه در حال حاضر دنیا حول محور تغییرات و تحولات می‌چرخد، اظهار کرد: به دنبال تغییرات صورت گرفته در دنیا یک سری تغییرات نیز برای کشور ایران رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه باید با مدیریت چشم‌انداز تمام تحولات و تغییرات را برای رشد و توسعه کشور مدیریت کنیم، ادامه داد: زمان یک عامل مهم در بحث استراتژیک به شمار می‌رود و در نظر نگرفتن عامل زمان در مدیریت توسعه نقطه‌ضعفی برای کشور است.

عضو کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام چشم‌انداز را یک ورژن جدید و کارکرد از علم دانست و تصریح کرد: بر اساس این چشم‌انداز توسعه 100 ساله را به یک توسعه 20 ساله تبدیل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با معرفت پیدا کردن به قانون توسعه می‌توانید بسیاری از تغییرات را مدیریت کنید، افزود: تغییرات اجتناب‌ناپذیرند و مدیریت آنها نیز با خود افراد است.

مداحی با بیان اینکه این موضوع نیست که افراد هیچ نقشی در تغییرات نداشته باشند، تأکید کرد: انسان محور مدیریت تغییرات است و تبیین پیش‌بینی و کنترل از اهداف علم تلقی می‌شود و با دستیابی به اهداف علم می‌توانیم تغییر و تحولات را مدیریت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه علم یک نهاد است و دین اتمسفر زندگی تلقی می‌شود اضافه کرد: تغییرات نیز هدف علم است و تغییرات را باید با تبیین پیش‌بینی و کنترل آنها مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر نرخ تغییر و تحولات نسبت به سال‌های گذشته به میزان بسیاری بالا رفته است.

وی با بیان اینکه تغییرات 25 ساله کنونی دو برابر تغییرات گذشته است و تغییرات 25 سال آینده نیز به اندازه چهار برابر تغییرات قرن بیستم است، اظهار کرد: اگر نتوانیم تغییرات را پیش‌بینی کنیم توسعه کشور با مشکل مواجه می‌شود، مداحی با اشاره به اینکه گسل بین‌ نسلی یکی از تغییرات رفتاری است ادامه داد: اصلاح و اصلاحات نمی‌تواند چند بعدی و همه جانبه باشد اما آگاهانه است و تحول می‌تواند همه جانبه باشد.

وی با اشاره به اینکه بین تغییر و پارادایم تفاوت وجود دارد تصریح کرد: هر تغییری نمی‌تواند پارادایم باشد و هر انقلابی باید به تمدن اسلامی منجر شود اما انقلاب اسلامی ایران هنوز نتوانسته به تمدن اسلامی منجر شود.

عضو کمیسیون چشم اندازه امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد انقلاب اسلامی ایران به دلیل منجر نشدن به تمدن اسلامی هنوز کامل نیست و پاردایم‌ها به معنای نمونه، الگو مدل هستند.

وی با بیان اینکه پارادایم‌ها عمومیت دارند و تمام زندگی را در بر می‌گیرند، تأکید کرد: همچنین پارادایم‌ها کاربردی هستند اما انتزاعی نیستند و در پارادایم‌ها برای رسیدگی به یک موضوع تنها یک راهکار وجود ندارد.

مداحی با تأکید بر اینکه بلکه در پارادایم‌ها در زمان مواجه شدن با یک مشکل راهکارهای متفاوت وجود دارد افزود: اقتصاد منطقه جهانی شدن و توجه به سلامت و آب به عنوان یک پارادایم هستند.

وی با اشاره به اینکه جنگ آینده جنگ آب است و نه جنگ نفت، تصریح کرد: پارادایم‌های فراوانی در جامعه وجود دارد و نهضت‌سوادآموزی قدیم بر اساس روش‌های قدیمی بوده اما در پارادایم‌های جدید به نسبت سوادآموزی، سواد و سواد‌آموزی تغییر می‌کند.

عضو کمیسیون چشم اندازه امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: چشم‌انداز یک چالش قانونی است و فرهنگ آینده‌نگری باید جایگزین فرهنگ گذشته‌نگری شود و چشم‌انداز به معنای این است که نگاه‌ها رو به آینده باشد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول