اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شرکت‌های سهامی سازمان مرکزی تعاون روستایی:

مقدمات راه‌اندازی شرکت‌های سهامی زراعی در قزوین مهیا شود

خبرگزاری فارس: مسئول گروه شرکت‌های سهامی زراعی دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی خواستار مقدمه‌سازی برای راه‌اندازی شرکت‌های سهامی زراعی در استان قزوین شد.

مقدمات راه‌اندازی شرکت‌های سهامی زراعی در قزوین مهیا شود

حسن جلیلوند در حاشیه بازدید از نقاط روستایی شهرستان بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به حاصل‌خیزی مزارع و مراتع این استان اظهار کرد: اقلیم مساعد و شرایط آب و هوایی فوق‌العاده موجب افزایش و تقویت تولید محصولات کشاورزی در قزوین شده است.

مسئول گروه شرکت‌های سهامی زراعی دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی اضافه کرد: مدیریت صحیح در حوزه روستایی لازم است که در سرلوحه کار‌های مسئولان قرار داشته باشد.

وی با تشریح فعالیت‌های حوزه شرکت‌های سهامی زراعی در کشور تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی و تأسیس شرکت‌های سهامی کشاورزی ایجاد نظام‌های بهره‌بردار مناسب در راستای جلوگیری از افزایش سطح اراضی خرد شده بخش کشاورزی است.

مسئول گروه شرکت‌های سهامی زراعی دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی اضافه کرد: ساماندهی نظام‌های خرد و دهقانی و نیز تجهیز و نوسازی اراضی زیر‌پوشش در قالب این طرح صورت می‌گیرد.

جلیلوند با بیان اینکه مانع‌گذاری در مسیر کوچک شدن اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به مزارع غیر‌بازده از برنامه‌های مهم شرکت‌های سهامی زراعی است، تصریح کرد: در این شرکت‌ها افق‌های مختلفی مانند افزایش بهره‌وری و استفاده مناسب از زمین و آب پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: فراهم‌سازی امکانات همه‌جانبه در زمینه کشاورزی، افزایش به‌کارگیری ماشین‌آلات نوین کشاورزی، مدیریت بهینه امور تولیدی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، توسعه و بهره‌گیری از خدمات بیمه‌ای از دیگر برنامه‌ها و شرح وظایف این شرکت‌ها است.

مسئول گروه شرکت‌های سهامی زراعی دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه آشنایی کشاورزان و زراعت‌پیشه‌گان با فرهنگ افزایش تولید از مزایای ویژه اجرا و تشکیل مجامع سهامی زراعی است، تصریح کرد: با تأسیس این شرکت‌ها می‌توان به بهبود هرچه با کیفیت‌تر محصولات کشاورزی امیدوار‌ بود.

جلیلوند خاطر‌نشان کرد: ترویج فرهنگ فعالیت‌های اجتماعی از نتایج تشکیل شرکت‌های سهامی زراعی است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول