اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بهار:

فرهنگ دفاع مقدس نباید لابه‌لای گفته‌های مدعیان گم شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بهار گفت: نباید اجازه داده شود فرهنگ دفاع مقدس در لابه‌لای گفته‌های مدعیان و میراث‌خوارانی که در جنگ حضور نداشتند و در حاشیه بوده‌اند گم و به دست فراموشی سپرده شود.

فرهنگ دفاع مقدس نباید لابه‌لای گفته‌های مدعیان گم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، مجتبی حسینی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه شهر بهار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در طول این هفته 130 برنامه فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهرستان به اجرا در می‌آید.

وی سرکشی از خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، پخش و نقد فیلم دفاع مقدس، برگزاری مسابقات مختلف، برپایی نمایشگاه، مراسم خاطره‌نویسی، تجلیل از نقش روحانیت در دفاع مقدس و بازدید شهرستانی از باغ موزه دفاع مقدس استان را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

فرمانده سپاه بهار ادامه داد: سخنرانی راویان جنگ و دفاع مقدس در مدارس، راه‌اندازی تورهای گردشگری برای جوانان در مراکز نظامی، دیدار و تجلیل از ایثارگران، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، توزیع محصولات فرهنگی، مراسم شب خاطره و تجلیل از نقش زنان در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: باید واقعیت‌ها و حقیقت‌های جنگ آن طور که بوده برای جامعه و نسل جدید بیان شود تا همه مزیت‌ها، برتری‌ها و فرصت‌های آن دوران به نسل سوم منتقل شود.

حسینی تأکید کرد: نباید اجازه داده شود فرهنگ دفاع مقدس که نشأت گرفته از نهضت حسینی و عاشورایی است در لابه‌لای گفته‌های مدعیان و میراث‌خوارانی که در جنگ حضور نداشته و در حاشیه بوده‌اند گم و به دست فراموشی سپرده شود.

امام جمعه بهار نیز گفت: انقلاب ما به برکت وجود حضرت امام (ره) در عصری شکل گرفت که کشور در بی‌بندوباری، وابستگی‌‌‌، بدبختی و استعمار قرار داشت و هیچ عزتی نداشت اما با پیروزی انقلاب تحول عظیمی در جامعه به وجود آمد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا تصریح کرد: دوران دفاع مقدس دوران غرورآفرین برای ملت ایران است که در جنگ نابرابر ایستادگی کردند و دشمن تا بن دندان مسلح را زمین‌گیر کرده و جهانیان را مات و مبهوت کردند.

وی اضافه کرد: در امتداد انقلاب شکوهمند اسلامی جنگ تحمیلی شکل گرفت و با بررسی شرایط دفاع مردم کشور در آن زمان مشاهده می‌شود که اسلام ناب چگونه در تمام عرصه‌های مادی و معنوی این انقلاب هنرنمایی کرده و فرزندان این مرز و بوم به دفاع از کشور پرداختند.

 امام جمعه بهار تصریح کرد: امروز بزرگترین رسالت سپاه و بسیج انتقال ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای آن برای جوانان است چراکه دشمن از طریق هجمه فرهنگی وارد شده و درصدد منحرف کردن جوانان است که رسالت سپاه در این زمینه بسیار سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از دفاع مقدس ما الهام گرفته و در آن دوران با امکانات کم در مقابل آنان ایستادیم و امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان به کشوری قدرتمند در جهان تبدیل شده و در هیچ شرایطی دشمن نمی‌تواند چشم طمع به میهن اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول