اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

فرهنگ مقاومت، اصلی‌ترین دستاورد دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی را از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس قلمداد کرد و گفت: همین فرهنگ امروزه باعث اعتلا و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در ابعاد مختلف جهانی شده است.

فرهنگ مقاومت، اصلی‌ترین دستاورد دفاع مقدس بود

حسن قهرمانی‌مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس، آن را زمینه‌ساز اقتدار و عزت ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: به طور قطع قدرت و صلابت امروز ایران اسلامی ناشی از ایستادگی هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر لزوم تبیین لایه‌های دفاع مقدس به جامعه به ویژه نسل جوان ادامه داد: با تمرکز بر این مهم و بیان برکات هشت سال دفاع مقدس برای کشور می‌توانیم بخشی از دین خود را به شهدا ادا کنیم.

فرماندار شهرستان همدان به دستاوردها و مواهب هشت سال دفاع مقدس پرداخت و تأکید کرد: شناخت منافقان از نیروهای مخلص، خودباوری، خوداتکایی، توکل به خدا، تقویت وحدت و ولایتمداری را می‌توان به عنوان بخش کوچکی از این دستاوردها برشمرد.

وی فرهنگ مقاومت و ایستادگی را از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس قلمداد کرد و گفت: همین فرهنگ امروزه باعث اعتلا و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در ابعاد مختلف جهانی شده است.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه تبیین قوی‌تر جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس باید بیش از پیش در برنامه‌ کاری ما باشد، ابراز داشت: توجه به جانبازان و خانواده‌های شهدا از مسائلی است که باید مد نظر ویژه باشد.

وی پرداختن به ابعاد هشت سال دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر را از اموری دانست که مغفول مانده و در ادامه اظهار داشت: هنرمندان ما باید بیشتر به این مقوله می‌پرداختند و با زبان تأثیرگذار هنر، هشت سال رویارویی جبهه حق علیه باطل را به منصه ظهور می‌رساندند.

فرماندار شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت اقدام توهین‌آمیز آمریکا در ساخت فیلم موهن علیه نبی مکرم اسلام افزود: اگر سال 85 که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «پیامبر اعظم» معرفی شده بود همه مسئولان هنرمندان، نویسندگان و... را به بسیج درباره شناساندن پیامبر رحمت سوق‌ می‌دادند امروز باید گرایش بیشتر جهانیان به سوی دین اسلام و ممانعت از چنین اعمال وقیحانه‌ای از سوی دشمنان را شاهد و ناظر بودیم.

وی ادامه داد: البته بیداری اسلامی امروز جهان نیز ناشی از وجود مبارک حضرت محمد(ص) و ترویج دین اسلام است ولی اگر تمرکز بر روی شناساندن آن حضرت بیشتر می‌شد امروز این موج اسلام‌خواهی از قدرت و قوت بالاتری برخوردار بود.

قهرمانی‌مطلق ابراز داشت: در بحث هشت سال دفاع مقدس نیز هنوز تبیین و تشریح همه‌جانبه‌ای از لایه‌های دفاع صورت نگرفته که این مهم در ابعاد مختلفی چون چرایی وقوع جنگ، مشکلات ایران، محرومیت‌های کشور، چگونگی دفاع و... باید مورد توجه باشد.

وی در پایان سخنانش به بخشی از برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نمایش رزمی عملیات غرورآفرین مرصاد که به مدت هفت روز در پادگان سیدالشهداء اجرا می‌شود، اجرای برنامه با نوای کاروان، بازدید رایگان از باغ‌موزه دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، غبارروبی گلزار شهدا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول