اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

لایروبی رودخانه‎های سیلاب‎خیز با قوت پیگیری شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان بر ادامه روند لایروبی رودخانه‎های استان که در مسیر سیلاب هستند، تاکید کرد.

لایروبی رودخانه‎های سیلاب‎خیز با قوت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: همکاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی استان در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل اخیر سبب شد تا هیچ حادثه‎ای در سال 1391 در گلستان اتفاق نیفتد.

وی به بارش‎های فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: میزان بارش در نیمه اول فروردین امسال حدود 494 میلیمتر گزارش شده در حالی که این میزان در سال گذشته به نسبت مدت مشابه 262 میلیمتر بوده است که رشد بیش از 88 درصدی را نشان می‎دهد.

استاندار گلستان بیان داشت: اگر لایروبی‎های سال گذشته انجام نمی‎گرفت و تعامل دستگاه‎ها وجود نداشت یقینا سطح خسارات بیش از این بود.

قناعت از اینکه همه فرمانداران، مدیران دستگاه‎ها و خبرنگاران که همگی پای کار بودند قدردانی کرد و متذکر شد: باید از مردم استان گلستان که قدردان مدیران خود هستند و نسبت به حاکمیت و مدیران خویش اعتماد دارند نیز انصافا تشکر کرد.

وی یادآور شد: تمام اقداماتی که در خصوص سیلاب صورت گرفت جنبه مسکن داشته و به معنای درمان قطعی نیست لذا باید ادامه لایروبی‎ها با قوت ادامه پیدا کند حتی اگر آب منطقه‎ای و استانداری گلستان مقروض و یا به بخش خصوصی بدهکار شوند.

استاندار گلستان عملیات اجرایی آق ده‎کش را مرحله دوم درمان عنوان کرد و افزود: برای مهار سیلاب نواحی آق‎قلا و گمیشان انتظار داریم که از سوی آب منطقه‎ای استان عملیات اجرایی این کار صورت پذیرد تا از وزارت نیرو اعتبارات گرفته و در این‎باره چانه‎زنی شود.

قناعت از مدیرکل مدیریت ستاد بحران استانداری نیز خواست تا عملیات طرح مذکور را پیگیری کنند تا بتوانیم آن را ظرف یک الی دو ماه آینده شروع به کار کنیم.

وی اذعان کرد: ابلاغ برنامه عملیاتی قبل، حین و بعد از آتش‌سوزی که برنامه جامع استانی است به زودی به ادارات استان ابلاغ خواهد شد که همه باید آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار گلستان در پایان به فعال شدن کارگروه‎های اطفاء حریق در دستگاه‎های اجرایی استان تاکید و خاطرنشان کرد: کارها باید بر اساس ابلاغیه انجام شود تا برای سه مرحله طرح مذکور دستگاه‎ها آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول