اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

لایروبی انهار جدی گرفته شود/عبرت‌گیری از زلزله اهر با اولویت پیشگیری

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: لایروبی انهار و مسیرهای رودخانه به عنوان تهدید‌کننده شهرها در حوزه سیل و سیلاب باید جدی گرفته شود.

لایروبی انهار جدی گرفته شود/عبرت‌گیری از زلزله اهر با اولویت پیشگیری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت:‌ ما نسبت به آبگیری سد یامچی خارج از قاعده و قواره عادی با پیش‌بینی به راه انداختن سیل هشدار لازم را می‌دهیم که مبادا بیش از ظرفیت این سد آبگیری شده و با وقوع بارندگی‌های پاییز و زمستان شاهد به راه افتادن سیل در شهر اردبیل باشیم.

وی با اظهار تاسف از وقوع سیل در مشگین‌شهر و کشته شدن دو نفر از هموطنانمان در این منطقه خاطرنشان کرد: اگر از حوادث عبرت نگیریم و نعمت بارش‌ها را قدر نشناسیم همین نعمت در لباس نقمت برای ما دردسر‌ساز خواهد بود در حالی که سیل مشگین‌شهر و زلزله اهر باید تلنگری برای همه ما باشد تا بحث مقاوم‌سازی مسکن و لایروبی انهار و مسیل‌ها را جدی بگیریم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل بی‌توجهی به امر نظارت در این زمینه را آسیب‌ آفرین اعلام کرد و یادآور شد: سابقه نشان داده است که واقع شدن سکونت‌گاه‌ها در مسیر سیل و جاری شدن سیل یک تهدید جدی است که اگر نسبت به آن بی‌توجه باشیم حوادث تلخ نظیر شب گذشته تکرار می‌شود.

بیگدلو از تمام شهرداری‌های استان خواست در اجرای طرح مدیریت آب‌های سطحی و همچنین لایروبی انهار و رودخانه‌ها و همچنین برخی اقدامات پیشگیرانه تمهیدات لازم را انجام دهند و اعتبار آن را نیز از محل ماده 10 تامین کنند.

این مسئول پیشنهاد کرد: در تمام شهرهای استان ظرفیت‌ها و بسترهای وقوع حوادث و رخدادهای مختلف طبیعی نظیر زلزله، سیل، رانش، خشکسالی، تگرگ و ... به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا به تناسب گستردگی رخدادهای طبیعی راه‌های علاج‌بخشی در نظر گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل وقوع زلزله در مناطق مختلف را امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و بیان داشت: آنچه در این بین مهم و ضروری به نظر می‌رسد بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی است به طوری که در اهر از سهمیه هزار واحدی تنها 256 واحد در مرحله مقاوم‌سازی بوده که این بی‌توجهی‌ها به مقاوم‌سازی مسکن خساراتی را به دنبال داشته است.

بیگدلو با بیان اینکه در زلزله اهر سه واحد ساختمانی دولتی نظیر دادگستری، شرکت گاز و بیمارستان آسیب‌ دیده‌اند، افزود: با وجود اینکه ساختمان‌های دولتی در طبقه‌بندی ساختمان‌ها با درجه امنیت بالا هستند پذیرفتنی نیست که این ساختمان‌ها دچار خسارت شده تا امنیت روانی مردم آسیب ببیند.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش و همت تمام دستگاه‌های دخیل در امدادرسانی و نوسازی خانه‌های تخریب شده در روستاهای اهر اظهار داشت: البته ساختمان‌های اداری آسیب‌دیده در اهر ناشی از ضعف نظارت بوده در حالی که ما کمترین خسارت را در واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی شاهد بودیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول