اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 6,5 میلیارد ریال

45 رشته قنات در بم و نرماشیر لایروبی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم با اشاره به مرمت و لایروبی 45 رشته قنات در شهرستان‌های بم و نرماشیر گفت: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار این طرح از محل اعتبارات سال 90 در حال هزینه شدن است.

45 رشته قنات در بم و نرماشیر لایروبی می‌شود

محمد زنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: سیرآب شدن بهتر از قبل نخلستان‌های شرق استان کرمان با اجرای خطوط جدید انتقال آب صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای 50 کیلومتر خطوط انتقال آب در شهرستان‌های بم و نرماشیر از هدررفت 30 درصد آب کشاورزی جلوگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم بیان داشت: 20 کیلومتر از این خطوط در قالب شبکه فرعی زیردست سد نسا تا کنون اجرا شده و خطوط انتقال آب اجرا شده از نوع کانال‌های بتنی و لوله پلی‌اتیلن است.

زنگی اعتبارات هزینه شده در این بخش را حدود 20 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی، خشکسالی، حوادث و شورای عالی تامین و در حال هزینه شدن است.

وی تصریح کرد: این طرح تا پایان شهریور ماه جاری به پایان می‌رسد و هر یک‌هزار متر لوله 100 هکتار اراضی کشاورزی را آبیاری می‌کند.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم با اشاره به مرمت و لایروبی 45 رشته قنات در شهرستان‌های بم و نرماشیر اذعان داشت: 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار این طرح از محل اعتبارات سال 90 در حال هزینه شدن است.

زنگی با ابراز امیدواری از اینکه اعتبار این طرح به طور کامل تا پایان شهریور ماه جاری هزینه شود، عنوان کرد: لایروبی قنوات به منظور انتقال بهتر و سریع‌تر آب انجام می‌شود و عمدتا نخلستان‌های این منطقه از آب این کانال‌ها سیرآب می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول