اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه کرامت

ششمین جشنواره آسمان هشتم در میناب آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی آسمان هشتم به مناسبت دهه کرامت در روستای کردر میناب آغاز به کار کرد.

ششمین جشنواره آسمان هشتم در میناب آغاز به کار کرد

دبیر ششمین جشنواره آسمان هشتم در حاشیه آغاز به کار این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه قشر جوان با ولایت، امامت و فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: این جشنواره برای ششمین سال پیاپی برگزار می‌شود.

ابراهیم زاکری افزود: سال گذشته چهار هزار نفر در رشته‌های مختلف در جشنواره آسمان هشتم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا هفتم مهرماه ادامه دارد، اضافه کرد: جشنواره ششم در 24 رشته و سه بخش برگزار می‌شود.

زاکری از سفرنامه‌نویسی، خطاطی، نقاشی و پیام کوتاه ادبی به عنوان بخش غیرحضوری جشنواره فرهنگی ورزشی آسمان هشتم نام برد و افزود: این بخش به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه صوت و لحن قرآن، اذان ویژه افراد زیر 25 سال، شعر ویژه سن 15 سال به بالا و چاوش‌خوانی در دو رده سنی بالای 15 سال و زیر 15 سال از دیگر بخش‌های جشنواره ششم است.

دبیر ششمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم همچنین از تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دو ومیدانی، تیراندازی بدون شرایط سنی و طناب‌کشی و کاراته براساس وزن، فوتسال و والیبال به عنوان رشته‌های ورزشی این جشنواره یاد کرد و افزود: این بخش تنها ویژه شرکت‌کنندگان شهرستان میناب است.

وی افزود: طراحی، کتابخوانی، متن ادبی و دل‌نوشته، احادیث، سرود، تواشیح و همخوانی، عکاسی و نهج‌البلاغه از دیگر بخش‌های ششمین جشنواره آسمان هشتم ویژه میناب و توابع است.

زاکری با اشاره به آغاز به کار جشنواره آسمان هشتم از سال 86 اظهار داشت: این جشنواره هر ساله به همت جوانان فعال فرهنگی روستای کردر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و مجموعه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با گذشت شش سال از برگزاری جشنواره آسمان هشتم، سال گذشته موفق شدیم به لطف الهی و با عملکرد مناسب جوانان روستای کردر نظر مسئولان را برای میزبانی جشنواره سرود رضوی روستایی کشور جلب کنیم.

زاکری اضافه کرد: جشنواره سرود رضوی در دهه نخست بهمن‌ماه همزمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره سرود هم‌اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال برگزاری است و گروه‌های منتخب استانی آثار خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره کشوری ارسال می‌کنند که پس از داوری 12 گروه برتر از سراسر کشور به جشنواره راه پیدا کرده و در روستای کردر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

روستای کردر جزو بخش بندزرک است و در پنج کیلومتری مرکز شهر میناب قرار دارد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول