اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

اساس تربیت دانش‌آموزان در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی از دوران ابتدایی به عنوان دوره‌ای حساس در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: اساس تربیت دانش‌آموزان در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد.

اساس تربیت دانش‌آموزان در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی در دبستان دخترانه شهدای فرهنگی با گرامیداشت یاد 373 دانش‌آموز و 64 معلم شهید اظهار کرد: برخی از شهدای دانش‌آموز از نظر سنی صرفاً دو سال با پایه ششم ابتدایی فاصله داشتند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی‌ (ره) غیرت دینی را به عنوان مهم‌ترین ارزش در نظام اسلامی بنا نهاد، افزود:‌ با این اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی اکنون شاهد بیداری‌های اسلامی در کشورهای منطقه هستیم.

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: 32 سال پیش در چنین روزهایی که دشمنان به نظام جمهوری اسلامی تجاوز کرده بودند، رزمندگان اسلام در مقابل حرکت آنان ایستادگی کردند و اگر آنها نبودند، اکنون آمریکا مثل سایر نقاط، ایران را نیز تصرف کرده بود.

احمدی‌بیغش با توصیه به دانش‌آموزان برای تعلیم و تربیت و توجه به حجاب گفت: هر یک از دانش‌آموزان که در سال تحصیلی خوب درس بخوانند و در کنار آن به مسائل فرهنگی و حجاب توجه کنند، جوایز ارزنده‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اهداء می‌شود.

وی همچنین به تصمیم امسال رئیس جمهور برای نواخته‌شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبستان‌ها اشاره کرد و افزود: این اقدام شایسته‌ای برای توجه بیشتر به ابتدایی بوده زیرا اساس تعلیم و تربیت در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی تصریح کرد: نباید پایه اول ابتدایی را سبک شمرد به طور حتم با تعلیم و تربیت صحیح در این مقطع کنترل آنان در پایه‌های بعدی راحت‌تر خواهد بود.

به گفته رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، در سال تحصیلی جدید 170 هزار دانش‌آموز در استان امروز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان روح بلندی دارند، بر توجه هرچه بیشتر متولیان امر به تعلیم و تربیت تاکید کرد.

احمدی‌بیغش از مهر به عنوان بهار کار و فعالیت دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: دین اسلام همواره به مسئله علم و یادگیری تاکید داشته و آن را از تولد تا مرگ توصیه کرده است و این اهمیت جایگاه علم در دین مبین اسلام را می‌رساند.

احمدی‌بیغش اظهار کرد: اگر رسانه‌ها این تلاش‌های ماندگار را نتوانند از طریق ابزار اطلاع‌رسانی منعکس کنند، ظلم بزرگی به نظام اسلامی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی هم در این آیین گفت: امروز روز شکوفایی مهر و ورود دانش‌آموزان به عنوان غنچه‌های باغ زندگی به فضاهای تعلیم و تربیت است.

محمد وحیدی با بیان اینکه بار دیگر با حضور دانش‌آموزان، مدارس به عطر آنان معطر شد، از دانش‌آموزان خواست تا با تلاش در عرصه علم و تربیت، سال موفقیت‌آمیزی برای خود و خانواده رقم بزنند.

وی همچنین اهمیت دوره ابتدایی را عنوان کرد و گفت: پایه و اساس تربیت در پایه ابتدایی بوده و امسال برای نخستین بار پایه ششمی‌ها در دبستان‌ها حضور یافته‌اند.

وحیدی اثربخشی و افزایش توان یادگیری را از ویژگی‌های طرح ششم ابتدایی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز بعد از 42 سال به یمن سند تحول، پایه ششم ابتدایی احیا شده که نویدبخش توسعه نظام آموزشی در قالب نظام تحول و 3-3-6 است.

به گزارش فارس، در این آیین امام جمعه و فرماندار بجنورد و شماری از مسئولان خراسان‌شمالی شرکت داشتند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول