اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

دانش‌آموزان در علم‌آموزی و تزکیه نفس کوشا باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و رتبه 14 ایران در تولید علم در جهان نشان از پویندگی و نشاط مراکز آموزشی کشور دارد.

دانش‌آموزان در علم‌آموزی و تزکیه نفس کوشا باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش و با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک و جمعی از مسئولان شهرستان، دانش‌آموزان و اولیای آنان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مجتمع آموزشی قرآن و عترت برگزار شد.

امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران طی سخنانی در این مراسم گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و رتبه 14 ایران در تولید علم در جهان نشان از پویندگی و نشاط مراکز آموزشی کشور دارد.

محمودی افزود: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا قبل از سال 2020 ایران اسلامی پس از چین، آمریکا و انگلیس رتبه چهارم تولید علم در جهان را کسب کند.

این مسئول تصریح کرد: البته باید توجه داشت پیشرفت‌های امروز کشور در هر عرصه‌ای مدیون خون پاک شهدا و شیرمردانی است که خالصانه جان خود را در راه امام عزیز فدا کردند.

وی در ادامه گفت: هرگز نباید فراموش کرد که اگر توانستیم در هشت سال دفاع مقدس پیروز شویم و امروز در جهان چه در موارد علمی و چه موارد فرهنگی سربلند باشیم به جهت پایبندی به اعتقادات در کنار تحصیل علم است و به همین دلیل هیچگاه نباید از اعتقادات غافل شویم.

محمودی اضافه کرد: در هر دو جهت علم‌آموزی و تزکیه نفس کوشا باشید، اگر تنها به علم‌آموزی بسنده کنیم در نهایت به بن‌بست‌هایی برخورد می‌کنیم که امروز دنیای غرب با آن مواجه است، اگر هم در جهت علم‌آموزی سستی کنیم از پیشرفت‌های علمی غافل می‌شویم.

وی ضمن بیان اهمیت آگاهی فرزندان به علوم سیاسی روز گفت: باید بدانید آمریکا و اسرائیل چه توطئه‌هایی علیه اسلام ناب محمدی (ص) تدارک دیده‌اند، اهانت به پیامبر اعظم (ص) یکی از این توطئه‌گری‌های اخیر بود، دانش‌آموزان ما باید آگاه باشند بدانند در چه مقطعی هستیم و تلاش برای تحصیل خود را افزون نمایند، بنابراین سال تحصیلی جدید را با نام پیامبر (ص) آغاز کنند.

اصغر بختیاری، مدیر مجتمع آموزشی قرآن و عترت نیز در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به حاضران به ارائه گزارشی از اقدامات این مجتمع و برنامه‌های آینده پرداخت.

این گزارش حاکی است، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با دستان پر برکت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نواخته شد.

گفتنی است، مجتمع آموزشی قرآن و عترت یکی از برترین مراکز آموزشی شهرستان است که وقف حوزه علمیه امام صادق (ع) است و برنامه‌های آموزشی همواره یکی از برنامه‌های عمده این مرکز است.

پس از مراسم برگزار شده در مجتمع آموزشی قرآن و عترت، مسئولان در مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان صدرا ورامین نیز حاضر شدند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول