اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

امسال‌ 570 هزار دانش‌آموز در آذربایحان‌غربی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: امسال 570 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح آذربایجان‌غربی وارد مدارس می‌شوند.

امسال‌ 570 هزار دانش‌آموز در آذربایحان‌غربی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه به تبیین عملکردهای آموزش و پرورش استان پرداخت و اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال تحصیلی جدیدی ساختار سه، سه، شش در نظام آموزشی استقرار می‌یابد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی به جای ورود به مقطع راهنمایی به پایه ششم ابتدایی وارد می‌شوند، افزود: امسال یک‌هزار و 500 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در سطح استان اضافه شده است.

سمرقندی گفت: تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور ارزش‌های نهاد خانواده وطن، فرهنگ، آشنایی با تاثیر کار و تلاش برای پیشرفت کشور و توانایی به کارگیری مفاهیم و مهارت‌های پایه ریاضی در حل مسائل روزمره زندگی از اهداف مهم پایه درس ششم ابتدایی است.

این مسئول با بیان اینکه 570 هزار دانش‌آموز در استان در سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: همه ساله با توجه به رویکرد نظام آموزشی برنامه‌های جدیدی به سیستم آموزشی وارد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 609 باب مدرسه قرآنی در سطح استان دایر شده است، ادامه داد: بیش از 62 هزار دانش‌آموز در این مدارس وارد شدند.

وی گفت: امسال 48 باب مدرسه قرآنی دیگر برای پایه ابتدایی راه‌اندازی می‌شود که سیستم‌ آمورشی آنها متفاوت‌تر از مدارس قرآنی دیگر است و فعالیت‌های منظور شده در این مدارس اجباری است.

سمرقندی به نهضت ملی حفظ قرآن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 148 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در این نهضت ثبت نام کردند که 28 هزار نفر از آنها موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به اقدامات صورت گرفته در استان اشاره کرد و متذکر شد: ساماندهی فضا و تجهیزات آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای معلمان و عوامل اجرایی و برگزاری کلاس‌های توجیهی نواحی، مناطق و شهرستان‌های تابعه از عملکردهای مهم آموزش و پرورش در سال گذشته است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول