اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدای طنین‌انداز زنگ مقاومت در کرمانشاه

309 هزار دانش‌آموز به پاسداری از خون شهدا راهی مدرسه شدند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امروز 309 هزار دانش‌آموز استان کرمانشاه همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس راهی مدرسه شدند.

309 هزار دانش‌آموز به پاسداری از خون شهدا راهی مدرسه شدند

جلال امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: امروز 309 هزار دانش‌آموز استان کرمانشاه همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس راهی مدرسه شدند.

امینی ادامه داد: زنگ مقاومت در مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای پروین‌زاد با حضور مسئولان استان به صدا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش شاهد ایجاد نقطه عطفی در عرصه تعلیم و تربیت کشور خواهیم بود‌، افزود : 132 راهکار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد که تربیت دینی دانش‌‌آموزان و آشنایی با آموزه‌های قرآنی بخشی از این سند است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه وی ضمن اعلام آمادگی کامل اجرای دقیق و بند به بند سند تحول بنیادین و نظام آموزشی 6.3.3 در استان کرمانشاه ‌تصریح کرد: نظام آموزشی 3-3-6 به نحو‌ احسن در استان کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تغییر کتب درسی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی در سراسر کشور افزود: ساماندهی نیروی انسانی در استان کرمانشاه دو ماه زودتر از سال‌های گذشته صورت گرفته است و تمامی همکاران با آمادگی کامل در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به طرح هوشمند‌سازی مدارس استان افزود: طرح هوشمند‌سازی مدارس در 536 مدرسه استان کرمانشاه صورت گرفته است و مقدمات لازم برای اجرایی کردن این طرح در سایر مدارس هم فراهم شده است.

امینی با بیان اینکه استان کرمانشاه بیش از 171 شهید فرهنگی و 736 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است افزود: در استان کرمانشاه 3 هزار و 228 مدرسه دولتی فعالیت می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از این تعداد 2 هزار و 816 مدرسه به نوبت صبح منتقل شده‌اند.‌

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه شعار تحصیلی امسال را تفکر قرآنی و جهاد علمی بیان کرد و گفت: تمام فعالیت‌های آموزشی در مدارس براساس این شعار انجام می‌شود.

برومند کشتمند نیز گفت: امروز نیز در شهرستان سرپل‌ذهاب 14 هزار و 250 دانش‌آموز راهی مدرسه خواهند شد‌.

کشتمند با بیان اینکه 192 مدرسه شهری و روستایی در شهرستان دایر است تصریح کرد: 154 مدرسه روستایی، 38 مدرسه شهری، 4 مدرسه شاهد و 2 مدرسه غیر‌انتفاعی در شهرستان سرپل‌ذهاب دایر است

مدیر‌آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب ادامه داد: 20 مدرسه در این شهرستان هوشمند‌سازی شده است و برای برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی آمادگی کامل را داریم.

علی پروین نیز گفت: نه هزار و 376 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان گیلانغرب در سطح 217 آموزشگاه با 555 کلاس درس، سال تحصیلی جدید خود را از اول مهرماه آغاز خواهند کرد.

پروین تصریح کرد: هزار و 284 کادر آموزشی و اداری وظیفه تعلیم و تربیت را در سال تحصیلی جدید در این شهرستان برعهده دارند که تمهیدات لازم در راستای آغاز سال تحصیلی با سامان‌دهی فضاهای آموزشی‌، نیروی انسانی‌، تجهیزات برای اجرای طرح 3-3-6 اتخاذ شده است.

مدیر آموزش و پرورش گیلانغرب در پایان گفت: تاکنون 44 کلاس درسی در شهرستان گیلانغرب هوشمندسازی‌ شده است که تا پایان سال به 100 کلاس افزایش خواهد یافت.

حمزه نادری با بیان اینکه نظام آموزشی 6ـ3ـ3 در سال تحصیلی جدید در شهرستان جوانرود اجرایی خواهد شد، گفت: با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده مقدمات لازم از لحاظ نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی برای اجرای این طرح فراهم شده و امیدواریم گام مهمی در مسیر اجرایی سند تحول بنیادین نظام آموزشی برداریم.

مدیر آموزش و پرورش جوانرود افزود: در سال تحصیلی جدید حدود 13 هزار دانش آموز در 147 مدرسه در قالب 582 کلاس درس در این شهرستان مشغول به تحصیل می‌شوند.

رحیم کرمی نیز گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سال تحصیلی جدید 89 درصد مدارس این شهرستان شیفت ثابت صبح هستند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

کرمی با بیان اینکه برای اجرای نظام آموزشی3-3-6 معلمان پایه‌های دوم و ششم ابتدایی29 هزار نفرساعت آموزش ضمن خدمت را فرا گرفته‌اند افزود: تمامی امکانات و تمهیدات لازم برای اجرای نظام آموزشی جدید در این شهرستان مهیا شده است.

مدیر آموزش و پرورش روانسر تصریح کرد: هفت هزار دانش‌آموز روانسری در 143 مدرسه در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.

پروانه مدیر آموزش و پرورش دالاهو  نیز گفت: تمام مدارس مقاطع سه‌گانه در سال تحصیلی 92ـ91 شیفت ثابت صبح خواهند شد و برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی هیچ گونه مشکلی نداریم‌.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول