اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گرمی خبر داد

کاهش جمعیت دانش‌آموزی در گرمی/ طرح مینی‌بوس در مدارس شبانه‌روزی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی از کاهش چشمگیر جمعیت دانش‌آموزی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

کاهش جمعیت دانش‌آموزی در گرمی/ طرح مینی‌بوس در مدارس شبانه‌روزی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه شهید عالی‌زاده گرمی اظهار داشت: در حال حاضر 15 هزار دانش‌‌آموز در سه ناحیه آموزش و پرورش گرمی و موران و همچنین انگوت به مدرسه می‌روند.

وی با بیان اینکه در این مناطق آموزشی 13 مجتمع آموزشی و پرورشی فعالیت می‌کنند، افزود:در سه سال گذشته از محل اعتبارات تملک دارایی بیش از 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آموزش و پرورش  به ویژه توسعه فضاهای آموزشی اختصاص دادیم.

این مسئول بیان داشت: به رغم برخی محدودیت‌ها و کمبودها ما با دانش‌آموزان مستعد و خلاق در این شهرستان به ویژه روستاها مواجه هستیم که با درصد قبولی بالا در کنکور و آزمون‌های دیگر برای این شهرستان افتخار آفریدند.

وی به درصد قبولی شاخص آموزش و پرورش گرمی در سطح منطقه و استان اشاره کرد و افزود: اغلب دانش‌آموزان این شهرستان در رشته‌های شاخص دانشگاهی نظیر پزشکی قبول شده و مشغول تحصیل هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمی از کاهش جمعیت مهاجر و آغاز مهاجرت معکوس به این شهرستان خبر داد و گفت: به رغم این کار هنوز جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان رو به کاهش است به طوری که روستایی را سراغ داریم که با چهار دانش‌آموز آغاز سال تحصیلی را جشن می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی بخشی از این مشکلات برطرف شده و دانش‌آموزان به صورت متمرکز و در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در کنار احداث مدارس و توسعه فضاهای آموزشی ساخت مدارس شبانه‌روزی مورد توجه است، افزود: انتظار داریم با همراهی مسئولان استانی و شهرستانی مشکلات مجموعه آموزش و پرورش برطرف شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول