اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام خبر داد

حمایت موسسه فرهنگی دارالاکرام از 450 دانش‌آموز کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام از حمایت 450 نفر از دانش‌آموزان کشور توسط این موسسه خبر داد.

حمایت موسسه فرهنگی دارالاکرام از 450 دانش‌آموز کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین متقی عصر امروز در مراسم اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش «لبخند خداوند» به منظور حمایت از برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموزان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) از سال 84 شروع به فعالیت کرده و تاسیس آن در سال 80 روی داده است.

متقی ادامه داد: این موسسه در استان‌های البرز، فارس، اصفهان و برخی شهرستان‌ها مانند نیشابور برای کاهش رنج و محرومیت در خصوص تحصیل کودکان و نوجوانان از طریق اعطای بورس تحصیلی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام خاطرنشان کرد: حدود 450 نفر از دانش‌آموزان در سطح کشور را حمایت می‌کنیم این در حالی است که شعبه مشهد فعالیت خود را شش ماه قبل آغاز کرد و قرار است تا اواخر سال جاری افراد مورد حمایت این موسسه در مشهد به 250 نفر برسد.

وی افزود: موسسه دارالاکرام از طریق آموزش و پرورش و فرهنگسراها برای شناسایی و جذب این دانش‌آموزان در حال فعالیت است و برنامه‌های حمایتی خود را آغاز می‌کند.

متقی تاکید کرد: بیشترین هدف این موسسه ارائه خدمات در زمینه تحصیل است که با حمایت‌های مالی به صورت جدی به پرورش دانش‌آموزان تا کسب بالاترین مدارج علمی کمک می‌کند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام عنوان کرد: به ازای هر دانش‌آموز یک نفر حامی را به همکاری دعوت می‌کنیم و هرچه تعداد حامیان بیشتر باشد تعداد دانش‌آموزان مورد حمایت نیز افزایش می‌یابد.

وی متوسط هزینه‌ای که برای هر یک از دانش‌آموزان در ماه درنظرگرفته شده است را 100 هزار تومان بیان کرد.

متقی با اشاره به اینکه خیرخواهی برای دیگران از ارکان وجودی انسان‌هاست، گفت: بزرگترین هنر آدمی نیک خواهی است و ترجیح دادن نفع دیگری بر نفع خویشتن بسیار نیکو دانسته شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالاکرام یادآور شد: خیرخواهی علاوه براینکه انسان‌ها را به بهشت و آخرت رهنمون می‌سازد، می‌تواند گره از مشکلات دنیوی انسان‌ها نیز بگشاید.

سرپرست موسسه فرهنگی دارالاکرام نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موسسه با همکار خیرین و مددکاران مشهد از شش ماه گذشته تاکنون توانسته فعالیت‌های چشمگیری در خصوص بازسازی محیطی مناسب برای حمایت از دانش‌آموزان انجام دهد.

زهرا آگاه ادامه داد: حدود 55 نفر از دانش‌آموزان در سطوح مختلف آموزشی خراسان رضوی شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند، این درحالی است که افرادی که مورد شناسایی قرار می‌گیرند باید از تهران تایید شوند و این امر نیز اجرا شده است.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول