اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بازگشایی مدارس

220 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل راهی مدارس شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید 220 هزار دانش‌آموز در جای جای استان اردبیل راهی مدارس شدند.

220 هزار دانش‌آموز در استان اردبیل راهی مدارس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این دانش‌آموزان با هدایت 20 هزار معلم، درس و تحصیل را آغاز کرده و در مدارس مشغول فعالیت آموزشی و پرورشی خواهند شد.

احمد محمودزاده گفت: در مجموع 2 هزار و 329 مدرسه در سال تحصیلی جدید در دوره‌های مختلف تحصیلی برای تحصیل مناسب و مطلوب تدارک دیده شده است که بیش از 89 درصد این مدارس در شیفت صبح و به صورت تک نوبته اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه 93 درصد مدارس دوره ابتدایی، 86 درصد در مقطع راهنمایی و 85 درصد مدارس در مقطع متوسطه و تک شیفته هستند، افزود: تنها 11 درصد مدارس ما به صورت چرخشی و دو نوبته است.

این مسئول از فعالیت 220 مدرسه غیر دولتی در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: بیش از 95 درصد این مدارس نیز تک نوبته اداره می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل در ادامه از مهیا بودن برنامه‌های درسی در تمام مدارس و تحصیل دانش‌آموزان ابتدایی در پنج روز هفته خبر داد و ابراز داشت: ما 24 ساعته موظفی دوره ابتدایی و 32 تا 34 ساعت موظفی دوره راهنمایی و متوسطه را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا در پنج روز اول هفته این آموزش‌ها انجام شود.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی 200 مدرسه قرآنی خبر داد و افزود: برای اولین بار این مدارس به شکل ویژه در مقطع ابتدایی راه‌اندازی شده تا دانش‌آموزان بتوانند با تحصیل در کنار آموزش‌های رسمی خود با مبانی و آیات قرآنی نیز آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم، اظهار داشت: ما انسداد بی‌سوادی را در پایه اول ابتدایی در حال اجرا داریم و قرار است کودکان تا سن 10 سالگی از تحصیل باز نمانند.

این مسئول یادآور شد: پوشش 100 درصدی تمام مقاطع تحصیلی از برنامه‌ها و اولویت‌های آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه برای استقرار پایه ششم ابتدایی معلمان آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند، افزود: ما هیچ مشکلی در استقرار نظام آموزشی جدید به ویژه پایه ششم نداریم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول