اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 2 هزار 800 نفر کاهش نسبت به سال قبل

168 هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی روانه کلاس درس شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: همزمان با آغاز بهار تعلیم و تربیت، 168 هزار دانش‌آموز این استان روانه کلاس‌های درس شدند.

168 هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی روانه کلاس درس شدند

محمد وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: شمار دانش‌آموزان امسال در خراسان‌شمالی نسبت به سال قبل با دو هزار و 800 نفر کاهش همراه است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع دانش‌آموزان خراسان‌شمالی 16 هزار و 118 نفر دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی هستند، تصریح کرد: 99 درصد از پیش‌بینی اداره کل آموزش و پرورش در مورد کلاس اولی‌های سال جدید محقق شده است.

وحیدی همچنین از افزایش 701 نفری تعداد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی خراسان‌شمالی در سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بجنورد با افزایش 345 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی بیشترین و بام و صفی‌آباد با هفت نفر کم‌ترین افزایش جمعیت دانش‌آموزی این پایه تحصیلی را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه 78/87 درصد مدارس ابتدایی در شیفت صبح اداره خواهند شد، اظهار امیدواری کرد: بر همین اساس هیچ دانش‌آموزی بعدازظهرها به مدرسه نمی‌رود و صد درصد آن‌ها در نوبت صبح در مدارس حضور می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: محتوای آموزشی متناسب با ساختار 3-3-6 در کلاس‌های اول، دوم و ششم ابتدایی تنظیم شده و معلمان متناسب با این عناصر آموزش دیده و آماده شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال 92-91 سال آغاز برنامه‌های تحولی و مسیر جدید برای آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با تغییر ساختار 3-3-6 دانش‌آموزان محصول این نظام می‌توانند 40 مهارت و شایستگی را در خود ببینند.

وحیدی به ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت: هیچ دانش‌آموزی در مهرماه بیرون از کلاس‌ها نخواهد ماند.

وی همچنین با اشاره به موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار کرد: پنج شنبه‌ها در ساختار 3-3-6 ایجاد فرصت‌های مطلوب برای انجام برنامه‌های مشترک تربیتی خانه و مدرسه و بستری برای رشد دانش‌آموزان و افزایش مهارت‌های فرهنگیان است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول