اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

سربلندی امروز ایران مدیون ایثار رزمندگان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: سربلندی امروز ایران مدیون ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام است و ملت ایران همواره قدردان تلاش جانانه آنان در طول هشت سال دفاع مقدس هستند.

سربلندی امروز ایران مدیون ایثار رزمندگان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: امروز بر همه ما مردم و مسئولان است تا فداکاری‌های آن دلاورمردان با تدارک مطلوب برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس یادآوری شود تا سلام و درودی بر ارواح پاک و مطهر شهدای آن دوران باشد.

وی افزود: ملت ایران اگر امروز نتواند در مقابل تحریم کالاهای لوکس و غیرضروری از سوی دشمنان مقاومت کند، نمی‌تواند پاسخگوی رزمندگانی باشد که هفته ها با کمترین آذوقه در میدان نبرد هشت ساله با رژیم بعث عراق مردانه ایستادگی کردند و جنگیدند.

سلیمانی ادامه داد: اگر امروز ایران در جهان سربلند است و نام پر افتخار آن بر گیتی می‌درخشد به خاطر ایثار و از خودگذشتگی دلاورمردانی است که از جان و مال و فرزندان خود گذشتند و به صحنه‌های جنگ علیه باطل شتافتند.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، حماسه‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانانی است که شجاعانه با دشمن تا بن دندان مسلح جنگیدند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن‌شان به دست متجاوزگران اشغال شود.

سلیمانی تصریح کرد: امروز بر همه ما مردم و مسئولان است تا فداکاری‌های آن دلاورمردان با تدارک مطلوب برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس یادآوری شود تا سلام و درودی بر ارواح پاک و مطهر شهدای آن دوران باشد.

وی ادامه داد: دوران پر افتخار انقلاب اسلامی ایران از روشن‌ترین دورانی است که بر برگ‌های زرین تاریخ کشورمان می‌افزاید و هشت سال دفاع مقدس از ویژگی‌های بارز این تاریخ شکوهمند است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: کشور ایران همواره در اعصار گذشته گرفتار ضعف از جانب استبداد داخلی و خارجی و استعمار بوده است اما با قدرتی که ایران از هشت سال دفاع مقدس در برابر تمامی دشمنان به دست آورد این ضعف و خواری را از بین برد و سربلند و پیروز در مقابل قدرت‌های شرق و غرب ایستاد.

سلیمانی یادآور شد: در دوران پادشاهی حکام ایران در جنگ‌ها و مبارزات مختلف، خاک کشورمان توسط شاهان بی‌لیاقت و خائن تجزیه می‌شد و به دست دشمنان می‌افتاد اما رزمندگان دلاور هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که با قدرت ایمان و تقوای الهی می‌توانند در مقابل هر ظلم و جوری ایستادگی کنند و هرگز اجازه تعدی و تجاوز دشمنان را به خاک پاک کشورشان نمی‌دهند.

وی بیان داشت: امروز ملت ایران به برکت خون شهدا و به خاطر فداکاری‌های جوانان برومندمان در تمام عرصه‌های جهانی سربلند و غرورآفرین است به طوری که دشمنان از این همه توان و قدرت الهی به زانو درآمده‌اند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس نقطه شکستی برای استکبار جهانی بود زیرا تمام نقشه‌های شوم آنها در خاورمیانه از هم فروپاشید و اهداف خود را در سوریه و عراق از دست دادند.

سلیمانی گفت: امروز به یمن و برکت هشت سال دفاع مقدس است که جهان اسلام بیدار شده و خیزش‌های مسلمانان، دنیا را فراگرفته است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول