اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام خبر داد

راه‌اندازی پایگاه دائمی برای رشته پرورش اندام در اراک

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام اراک از تلاش به منظور راه‌اندازی یک پایگاه دائمی و خصوصی ویژه ورزشکاران رشته پرورش اندام در مجموعه پنج مرداد اراک خبر داد.

راه‌اندازی پایگاه دائمی برای رشته پرورش اندام در اراک

قاسم ترکمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: رشته پرورش اندام و بدن‌سازی مکمل سایر رشته‌‌ها است و ورزشکاران سایر رشته‌ها باید در این رشته نیز به فعالیت بپردازند.

وی تصریح کرد: هیئت پرورش اندام اراک به دنبال این است تا با ایجاد و راه‌اندازی یک پایگاه دائمی ورزشکاران این رشته را به صورت تخصصی تحت آموزش قرار داده و به صورت پایه به این ورزش بپردازد.

رئیس هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام اراک با بیان اینکه رشته پرورش اندام طی سال‌های اخیر رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته است ادامه داد: خوشبختانه امروز اکثر جوانان با رشته بدن‌سازی و پرورش اندام آشنایی کامل داشته و استقبال بسیار خوبی از این رشته دارند.

عضو تیم ملی کشتی سال‌های گذشته کشور پیرامون برنامه‌ریزی‌های هیئت به منظور رشد و توسعه رشته پرورش اندام گفت: توسعه و رشد این رشته باید همانند سایر رشته‌ها با استعدادیابی آغاز شود که هیئت برنامه‌های خوبی را در راستای استعدادیابی در دستور کار قرار داده است.

ترکمان داشتن طراحی تمرین از سوی مربیان و آشنایی مربی به علم روز را از دیگر اقدامات لازم برای رشد و توسعه این رشته عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های مختلف علم تمرین با هدف آشناسازی ورزشکاران به علم روز تمرین و تغذیه از دیگر برنامه‌های هیئت در زمینه رسیدن به رشد و توسعه است.

وی با اشاره به اینکه رشته پرورش اندام مکمل همه رشته‌ها بوده و از حساسیت بالایی نسبت به سایر رشته‌ها برخوردار است خاطر نشان ساخت: ورزشکاران و مربیان این رشته باید تلاش کنند خود را با علم روز وفق داده و با علم روز پیش بروند تا به هدف و آرمان‌های مدنظر دسترسی پیدا کنند.

رئیس هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام اراک پیرامون استفاده برخی از ورزشکاران از داروهای مکمل و نیروزا گفت: رشته پرورش اندام و بدن‌سازی یک رشته بسیار سنگین است که متاسفانه برخی از مربیان و ورزشکاران تازه‌کار چون در ابتدای راه هستند و قصد دارند راه صد ساله را یک شبه طی کنند به صورت خودسرانه اقدام به مصرف داروهای غیر مجاز می‌کنند که این اقدام دردسرهایی را برای آن‌ها به دنبال دارد.

ترکمان اظهار داشت: ورزشکاران می‌توانند دوپینگ کنند اما باید دوپینگ آن‌ها با استفاده از روش‌های علمی و تحت نظر پزشک باشد که مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رشته بدن‌سازی به چهار صورت مبتدی، تفریحی، قهرمانی و حرفه‌ای مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرد، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه ظرف سال‌های اخیر تعداد ورزشکاران سازمان‌دهی شده در این رشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده که این نشان از علاقمندی جوانان به این رشته است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول