اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باشگاه‌های بدنسازی محل فروش مکمل‌های غیرمجاز شده‌اند

پرورش آب به جای عضله در باشگاه‌های بدنسازی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پرورش‌اندام آذربایجان‌غربی با انتقاد از فروش مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های بدنسازی، گفت: برخی از مکمل‌ها عملکرد کلیه را مختل کرده و باعث تجمع آب و ورم بدن می‌شوند.

پرورش آب به جای عضله در باشگاه‌های بدنسازی

خیراله نارنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تقویم ورزشی سال 91، اظهار داشت: اعزام مربیان درجه دو به تهران به منظور شرکت در کلاس‌های مربی‌گری درجه یک در شهریورماه، برگزاری مسابقات قویترین مردان هفته مقدس در ارومیه، مسابقات مچ‌اندازی به مناسبت نیروی انتظامی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت است.

وی با بیان اینکه باشگاه‌های بدنسازی استان باید از نظر موقعیت و مکان مورد تایید هیئت قرار گیرد، افزود: بیشتر باشگاه‌های موجود در سطح استان که با مجوز رسمی از اداره کل ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند، غیراستاندارد بوده و مورد تایید هیئت نیستند.

نارنجی در ادامه با بیان اینکه بیشتر مربیان با هدف سودجویی در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی به ورزشکاران به جای مکمل‌های دارویی توسط مربیان و مسئولان باشگاه‌ها بدون گوشزد کردن عوارض جانبی آنها، یکی از معضلات اصلی هیئت است.

وی با بیان اینکه روزانه تعداد زیادی از ورزشکاران اقدام به مصرف این داروها می‌کنند و دچار مشکل می‌شوند، ادامه داد: باشگاه‌های بدنسازی به محلی برای تبلیغ و فروش مکمل‌های بدنسازی تبدیل شده‌اند، همچنین یک سری از مکمل‌ها که به دلیل هم‌خوانی نداشتن با استانداردهای وزرات بهداشت مجوز نمی‌گیرند به همین دلیل به فروش آنها در باشگاه‌های بدنسازی می‌پردازند. 

رئیس هیئت پرورش‌اندام آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این پودرها به لحاظ ترکیبات، مورد تائید وزارت بهداشت و درمان نبوده و برای سلامت افراد مضر هستند، گفت: یک سری از مکمل‌ها میزان بالایی دارو دارند و افراد هنگام بدنسازی اجازه مصرف این داروها را ندارند.

وی با بیان اینکه این داروها حاوی موادی مانند کورتون هستند، گفت: این ماده عملکرد کلیه را در دفع آب مختل می‌کند و باعث تجمع آب در بدن و در نتیجه ورم بدن می‌شود و افراد فکر می‌کنند پس از مصرف کوتاه مدت از این مکمل‌ها، بدن آنها عضله ساخته است.

نارنجی با تاکید بر اینکه علاوه بر داروها یک سری مواد اعتیادآور در این مکمل‌ها وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل وجود این مواد این مکمل‌ها زمینه اعتیاد فرد را ایجاد می‌کند، همچنین مصرف این مکمل‌ها باعث سرطان و ناباروری در مردان می‌شود.

رئیس هیئت پرورش‌اندام آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باشگاه‌های بدنسازی استاندارد در بهبود سطح سلامتی افراد جامعه موثر هستند، اظهار داشت: تجهیزات و خدمات بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی غیر استاندارد است زیرا مسئولان این باشگاه‌ها بیشتر به دنبال سوددهی بالا به افرادی هستند که برای نخستین بار و بدون سابقه ورزش به این باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی افزود: توصیه‌های استفاده از مکمل‌ یا برنامه‌های غیرعلمی به آنها می‌دهند که مصرف بی‌رویه آنها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در آینده ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول