اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

بدنه‏‌سازی خیابان امام زنجان جزو میراث ماندگار می‏‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بدنه‏‌سازی خیابان امام خمینی (ره) زنجان جزو میراث ماندگار استان می‏‌شود.

بدنه‏‌سازی خیابان امام زنجان جزو میراث ماندگار می‏‌شود

ابوالفضل اجلی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بر همه مجموعه‎هایی که به نوعی به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند، نظارت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بر تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز بین راهی، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی نظارت دارد، خاطرنشان کرد: نظارت بر تاسیسات گردشگری در دو بخش تخصصی و عمومی صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در مجموع هر ماه دو بار به صورت تخصصی از واحدها و تاسیسات گردشگری بازدید می‌شود، اضافه کرد: این بازدیدها و نظارت‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با هدف جذب گردشگر و جلب رضایت گردشگران و مسافران انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بخش نظارت‌‌های گروهی نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با ارگان‌های مختلفی چون دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر ارگان‎ها همکاری می‌کند.

اجلی یادآور شد: نظارت‌های گروهی و تخصصی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در برخی مواقع به ویژه ایام عید و تابستان تشدید می‌شود و معمولا در این ایام با برنامه‌ریزی و به صورت سر زده اقدام می‌کنیم.

وی به تبلیغات و بازاریابی و اطلاع‌رسانی گردشگری اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف و حضور در رویدادهای فرهنگی از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این حوزه است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همچنین خاطرنشان کرد: حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‏‌های مختلف فرصت مناسبی برای نمایش خدمات و توانمندی‏‌های گردشگری استان زنجان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تاکنون در همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف گردشگری و صنایع دستی حضور داشته‌ایم، ادامه داد: حضور در همایش‏‌های راهنمای کوهستان و تورگردانی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

اجلی به برگزاری دوره آموزشی راهنمای کوهستان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این جشنواره به صورت ملی در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه همزمان با هفته گردشگری استان زنجان از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: برگزاری تور دوچرخه‏‌سواری به مناسبت سالگرد ثبت جهانی گنبد سلطانیه نیز به عنوان یک حرکت نمادین در معرفی استان محسوب می‏‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه بدنه‏‌سازی خیابان امام خمینی (ره) جز میراث ماندگار در استان زنجان می‏‌شود، تاکید کرد: میراث فرهنگی با حداقل نیرو کارهای بزرگی را انجام می‏‌دهد.

وی با بیان اینکه در مجموعه جهانی گنبد سلطانیه اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفته است، ادامه داد: میراث فرهنگی با حداقل نیرو کارهای بزرگی در استان انجام داده است.

اجلی با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‏‌های آموزشی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از دیگر اقدامات مهم به شمار می‏‌رود، خاطرنشان کرد: فعالیت‏های خوبی در زمینه گردشگری در استان صورت گرفته است که بسیار قابل توجه است.

وی به ارائه سفر کارت اشاره کرد و افزود: این کارت زمینه‏‌های استفاده از خدمات گردشگری را با هزینه‏‌های کم برای کارمندان دولتی فراهم می‏‌کند و این مسافران حدود 10 تا 40 درصد تخفیف دریافت می‏‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در طول دولت‏های نهم و دهم ساختار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تغییر یافته است، ادامه داد: با توجه به انبوه سفرها و انقلابی که در زمینه سفر ایجاد شده است، تشکیل ستاد سفر در استان زمینه‏‌های خوبی را برای حفظ کیفیت این سفرها فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه فیلم معرفی جاذبه‏‌های گردشگری با رویکرد تبلیغات جاذبه‏‌های گردشگری در استان تهیه شده است، اضافه کرد: این فیلم با هدف انگیزش مخاطب در استان زنجان تهیه و توزیع می‏‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول