اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت بدنسازی آذربایجان‌غربی:

وضعیت باشگاه‌های بدنسازی آذربایجان‌غربی نابسامان است

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت باشگاه‌های بدنسازی آذربایجان‌غربی نابسامان و کنترل نشده است.

وضعیت باشگاه‌های بدنسازی آذربایجان‌غربی نابسامان است

مقصود اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به اوضاع نامناسب باشگاه‌های آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 600 باشگاه پرورش‌اندام در سطح استان فعالیت می‌کنند که بیشترشان غیراستاندارد هستند.

وی با بیان اینکه مربیان کارت‌دار به دلیل عملکردهای غیرقانونی و ناپسند در باشگاه‌ها و عدم کنترل‌ این باشگاه‌ها از همکاری با آنها خودداری می‌کنند، افزود: علیرغم داشتن 110 مربی کارت‌دار در استان،‌ بیشتر مربیان شاغل در باشگاه‌ها فاقد کارت مربی‌گری هستند و آموزش‌های آنها نامناسب و غیراصولی است.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه مجوز این باشگاه‌ها بدون استعلام از هیئت ارائه می‌شود، تصریح کرد: با وجودی که این رشته برای بانوان وجود ندارد در برخی باشگاه‌ها از بانوان نیز استفاده می‌شود و این نشانگر ناامنی و انجام فعالیت‌های ناشایست در باشگاه‌ها است.

دبیر هیئت پرورش‌اندام آذربایجان‌غربی ادامه داد: باشگاه‌های بدنسازی باید در طبقات هم‌کف به بالا و در مساحت بالای 200 متر باشند و در صورت امکان زیرزمین نباشد، همچنین ورزشکاران باید زیر نظر مربی متعهد و کارت‌دار حداقل دو تا چهار ساعت فعالیت کنند در صورتی که باشگاه‌های آذربایجان‌غربی فاقد این ویژگی‌ها بوده و بیشتر آن‌ها در زیرزمین که فاقد اکسیژن لازم برای سوخت‌وساز چربی است، فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 6 ‌هزار نفر بیمه‌شده در رشته بدنسازی فعالیت می‌کنند، گفت: به دلیل استقبال زیاد از این رشته ورزشی لازم است مسئولان توجه خاصی به این رشته ورزشی مبذول دارند.

دبیر هیئت پرورش‌اندام آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف داروهای غیرمجاز و  دست‌ساز چین و افغانستان در باشگاه‌ها و برجای گذاشتن عوارض جبران‌ناپذیر یکی دیگر از معضلات باشگاه‌های بدنسازی استان است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول