اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

اتاق فکر حوزه و مجلس تشکیل شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: تقویت ارتباط حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی از ضروریات ‌امروز کشور است.

اتاق فکر حوزه و مجلس تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط میان مجلس شورای اسلامی و حوزه علمیه اظهار کرد: باید برای اهداف نظام همه با هم متحد شده و مشکلات را از سر راه برداریم.

وی با اشاره به اینکه تمام کسانی که دلسوز نظام هستند هدف مشترکی را دنبال می‌کنند ادامه داد: در این مسیر باید مجلس و حوزه علمیه به عنوان دو نهاد تأثیرگذار ارتباط میان خود را تقویت کرده و در قالب یک اتاق فکر مسائل را میان خود حل و فصل کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قوه مجریه نیز نباید خود را از حوزه‌های علمیه بی‌نیاز بداند گفت: دولت نیز باید ارتباط خود را با روحانیت و حوزه‌های علمیه قوی‌تر کند.

وی اضافه کرد: باید جلسات منظمی در قالب این اتاق فکرها به منظور بررسی مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور از دیدگاه فقه و اسلام تشکیل شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه سطح کنونی ارتباط حوزه علمیه و مجلس مطلوب نیست، بر ضرورت رفع نواقص با همفکری مجلس و عالمان دینی تاکید کرد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در این اتاق فکرها برای آن چاره‌جویی شود، مسائل اقتصادی است که امروز بیش از گذشته خود را در سطح جامعه نشان می‌دهد.

این مرجع تقلید گرانی را یکی از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور برشمرد و افزود: باید مجلس برای ثبات و کنترل قیمت‌ها وارد عمل شود.

وی ادامه داد: این موضوع که در کشور هر روز شاهد بالا رفتن قیمت‌ها هستیم، موجب نگرانی مردم شده و زندگی بسیاری از اقشار را متأثر کرده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان داشت: یکی دیگر از نگرانی‌های مهم اقتصادی کشور رواج ربا در قالب دیرکرد پرداخت وام در بانک‌ها است که باید با قانون‌گذاری صحیح این مشکل برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه جریمه‌ای برای دیرکرد در پرداخت وام تعیین شود از نظر فقهی مشکلی ندارد اما حالت کنونی که این جریمه در طول زمان افزایش پیدا می‌کند، مصداق ربا بوده و از نظر اسلام اشکال دارد.

این مرجع تقلید با اظهار تأسف از رواج ربا به این شیوه در بانک‌های کشور ابراز داشت: باید مجلس با این پدیده به طور جدی برخورد کند.

وی با اشاره به اثر مخرب ربا گفت: بحران اقتصادی کنونی در کشورهای غربی ریشه در ربا و نظام پولی این کشورها دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: تحریم ربا در آیات و روایات بسیار جدی و شدید مورد تاکید قرار گرفته و این موضوعی نیست که حکومت اسلامی بتواند در برابر آن ساکت بماند چرا که در اسلام اصالت با کار است اما این روش‌ها اصالت را به پول می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه خاطر نشان کرد: مجلس باید در زمینه مسائل فرهنگی نیز حساسیت لازم را نشان داده و در این میان فراکسیون روحانیت نقش ویژه‌ای دارد.

این مرجع تقلید با انتقاد از وضعیت حجاب زنان در صدا و سیما اظهار کرد: صدا و سیما باید در مقوله حجاب و عفاف برای جامعه الگو باشد.

وی با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اسلام گفت: دولت و مجلس باید با اقدام محکم و شجاعانه در برابر اینگونه اقدامات، مسیر این گستاخی‌ها را مسدود کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: نباید ذره‌ای سستی در مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اینگونه اقدامات گستاخانه دیده شود بلکه باید سفیر فرانسه را برای پاسخگویی به وزارت امور خارجه احضار کرد.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی ابراز داشت: دشمن هر روز برای این کشور نقشه و برنامه جدیدی دارد که باید برای مقابله با آن همیشه آماده بود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول