اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بانک‌ها مردم را معطل و در انتظار نگذارند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها به متقاضیان بنگاه‌های اقتصادی زود بازده، طرح‌های اشتغال خانگی، خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی وام بدهند و مردم را در انتظار نگذارند و معطل نکند.

بانک‌ها مردم را معطل و در انتظار نگذارند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین صابری ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار کرد: بانک‌ها به متقاضیان بنگاه‌های اقتصادی زود بازده، طرح‌های اشتغال خانگی، خود اشتغالی کمیته امداد امام خمینی وام بدهند و مردم را در انتظار نگذارند و معطل نکنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: من یقین دارم هیچ بانکی تاکنون 10 درصد از منابع خود را در ارتباط با اشتغالزایی طرح‌های اقتصادی زود بازده، خود اشتغالی کمیته امداد و اشتغال خانگی صرف نکرده و اگر بانکی چنین ادعایی دارد پس اثبات کند.

 وی در ادامه گفت: دولت سهم اعتبار ابلاغی اشتغال‌زایی از محل بنگاه‌های اقتصادی زود بازده را از سال 84 تاکنون تمدید کرده است اما بانک‌ها با به میان کشیدن مسئله منابع و مصارف در این خصوص صد در صد عمل نکرده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بانکی که منابع ندارد ورشکسته است و بانکی که ورشکسته است نزد مردم اعتباری ندارد و به آن اطمینانی نیست و مردم سپرده‌های خود را قطعا از آن خارج کرده و طرف معامله‌ای نخواهد داشت.

 صابری افزود: برای پرداخت تسهیلات باقی مانده از سنوات گذشته چنانکه بانکی سرباز زند از سوی ما فشار و تهدیدی در کار نیست و در صورتی مجبور شویم فقط می‌گوییم به رسانه‌ها فلان بانک رو به ورشکستگی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: در حالی که یک خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی با سه میلیون تومان می‌تواند دو راس گاو خریداری کند و با تولید شیر، ماست و گوساله آن ضمن تامین معیشت خانواده، اقساط بانکی را  پرداخت کند، ولی در جایی دیگر اعتبارات میلیاردی هزینه می‌شود که اشتغال‌زایی ندارد.

صابری گفت: ما هم به دنبال تامین منابع، وصول مطالبات و معوقه بانک‌ها هستیم و تاکید ما بر این است کسانی معوقه دارند بازپرداختی به آنها صورت نگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بالاترین و بزرگترین خدمت مشاغل‌ خانگی است و خود اشتغالی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی که با کمترین میزان تسهیلات قانع هستند.

صابری خاطرنشان کرد: وضعیت بانک سپه و ملی در ارتباط  با پرداخت تسهیلات سه مورد مطرح شده در کهگیلویه و بویراحمد نسبتا خوب و انتظار است بانک‌های دیگر در این رابطه اقدامی اساسی داشته باشند و در راستای تحقق برنامه دولت برای اشتغال، اقدام عملی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول