اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

40 روز از حادثه زلزله مهیب در آذربایجان گذشت

تلخی ویرانی زلزله با همدلی‌ها به شیرینی بدل شد

خبرگزاری فارس: 40 روز از حادثه تلخ و زلزله مهیب سه شهر آذربایجان اهر، ورزقان و هریس گذشت و آنچه از تلخی‌های آن امروز به یادگار مانده با همت و تلاش مردم و مسئولان جز شیرینی بر کام‌ها نمانده است.

تلخی ویرانی زلزله با همدلی‌ها به شیرینی بدل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی امروز چهلمین روز این حادثه تأسف‌بار گرامی داشته شد که عده‌ای از خانواده‌ها همچنان سنگینی داغ درگذشتگان خود را بر دل خود احساس می‌کنند و با مشاهده ویرانی‌ها و تلفات و خسارات کامشان به تلخی می‌گراید در حالی که در 40 روز گذشته مردم ایران همدل شدند و با همراهی و یک‌ صدایی ثابت کردند که هیچ‌وقت هموطنانشان را در هیچ نقطه از این دیار تنها نمی‌گذارند.

آنچه در این زلزله نمود عینی یافت و تلاش دشمن را در همان ابتدای راه خنثی کرد حضور عالی‌ترین مسئولان و مقامات کشوری در مناطق زلزله زده بود که سرسلسله آن سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده و همنشینی و دیدار با زلزله‌زدگان مصیبت‌زده بود که این سفر التیامی بر درد آنهایی بود که احساس می‌کردند از سنگینی غصه ممکن است دوام نیاورند.

اما در این بین آنچه به صورت حقیقی جلوه‌ای ایثارگرانه و مهربانانه یافت کمک‌های بی‌شائبه مردم به زلزله‌زدگان بود که از همان نخستین ساعات زلزله با حضور نیروهای امدادی این امر جلوه‌ای خاص پیدا کرد.

این کمک‌ها و همراهی مسئولان نه تنها برخی از شیطنت‌های رسانه‌های بیگانه را خنثی کرد بلکه این حقیقت را ثابت کرد که این ملت یار و یاور همدیگر بوده و در غم و درد و شادی همدیگر شریک و همنوا هستند.

به گزارش فارس، استان اردبیل و امدادگران پرتلاش آن به عنوان استان معین و همسایه شهرهای زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی از همان ساعات آغازین وقوع زلزله در محل حاضر شده و در قالب 190 نیروی امدادی داوطلب و جوان به کمک و یاری هموطنانمان شتافتند.

در این حادثه ناگوار به اذعان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل نیروهای امدادی حاضر در منطقه عمدتاً در مناطق روستایی حاضر شده و با نجات برخی از افراد که در زیر آوارها گرفتار آمده بودند به یاری غم‌زدگان و افراد گرفتار شتافتند و سعی کردند از چهره آنها گرد و غبار غم و اندوه را در حد توان بزدایند.

بهرام غیبی یادآور شد: مردم نیک‌اندیش استان اردبیل بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک نقدی و همچنین 46 کامیون کمک غیرنقدی خود را به زلزله‌زدگان ارسال کردند.

وی گفت: اقلام ضروری زلزله‌زدگان به ویژه اقلام زیستی و بهداشتی برای آنها ارسال شد و نیروهای امدادی سعی کردند در اسکان اضطراری چادرهایی را در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهند.

غیبی تصریح کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر در بیش از 45 روستا و قصبه حاضر شدند و در قالب اکیپ‌های امداد و نجات با دستگیری از نیازمندان برخی از اقلام مورد نیاز آنها را تأمین کردند.

در کنار جمعیت هلال‌احمر نیروهای پرتوان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به یاری هموطنان زلزله‌زده شتافتند و در کنار مداوای بیماران و افراد رنجور بیش از دو تن مواد گندزدا و سموم را نیز برای حفظ و رعایت موازین بهداشتی اعزام کرده و در مناطق زلزله‌زده با اقدامات پیشگیرانه و راه‌اندازی پایگاه‌های بهداشتی، درمانی با بیماری‌های واگیردار برخورد کردند و همچنین با اعزام اکیپ‌های بهداشت محیط سعی کردند به زلزله‌زدگان امداد برسانند.

اما در این بین و در بین رسانه‌های استان اردبیل خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری فارس با حضور به موقع در مناطق زلزله‌زده با ارسال اخبار، گزارش‌ها و عکس‌های مصور از محل این زلزله سریع‌ترین اطلاع‌رسانی را انجام داده و در این پیشتازی موفق شدند نسبت به سایر رسانه‌ها موفق عمل کنند و با تولید و انعکاس اخبار سریع و به موقع مردم را در جریان این رخداد و نیازهای ضروری زلزله‌زدگان قرار دهند.

هرچند تلخی‌ها و برخی نامهربانی‌های زلزله اواخر مرداد مناطق آذربایجان در حال التیام است اما باید به این نکته اذعان کرد که این زلزله‌زدگان در آستانه فصل پاییز و سرمای زودهنگام در این منطقه بیش از گذشته به اراده مسئولان نیاز دارند تا در یک سرپناه ایمن و شایسته بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول