اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از مناطق زلزله‌زده خبر داد

احتمال تقدیم لایحه دولت به مجلس برای افزایش تسهیلات زلزله‌زدگان

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ‌کس در زلزله اخیر ارسباران فراموش نمی‌شود و تمام کارها براساس اولویت انجام خواهد شد، گفت: بعد از تسهیلاتی که برای مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته‌ایم اگر به نتیجه برسیم که باید قانون را برای ارائه خدمات بیشتر به زلزله‌زدگان تغییر دهیم، لایحه را تقدیم مجلس خواهیم کرد.

احتمال تقدیم لایحه دولت به مجلس برای افزایش تسهیلات زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا رحیمی در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هر خسارت در هر جا باشد مشمول قاعده کلی است و با یک فرم جبران می‌کنیم اما انجام آن اولویت‌بندی شده است.

وی تصریح کرد: اولویت نخست دولت در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی تامین سرپناه برای زلزله‌زدگان و ساخت اماکن دام‌های آنها پیش از آغاز فصل سرماست.

رحیمی گفت: اولویت دولت در مناطق زلزله‌زده ساخت هشت هزار واحد مسکونی است که در زلزله بیست و یکم مرداد امسال 100 درصد تخریب شده‌اند.

وی افزود: اهتمام تمام مسئولان نظام تسهیل در امر خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده بوده و در این راستا با تداوم هماهنگی انجام شده و حضور مستمر مسئولان دست‌اندرکار تلاش داریم تا امر تأمین سرپناه در کمترین زمان ممکن برای روستاییان عزیز انجام شود.

رحیمی گفت: دولت همیشه در کنار زلزله‌زدگان خواهد بود و هیچ وقت از رنج و زحمت این عزیزان غافل نیست و هر کاری که از دست دولت برآید برای شما مردم فهیم انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: دولت در فکر تمهیداتی است تا بتواند علوفه، اثاث منزل و مواردی که مورد نیاز مناطق زلزله‌زده باشد را به نحو ممکن تأمین کند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تمام امکانات دستگاه‌های اجرایی بسیج شده تا مصالح مورد نیاز مناطق زلزله‌زده تأمین شود تا در روند کار، خللی پیش نیاید.

در صورت نیاز به مجلس لایحه می‌دهیم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بعد از تمهیدات و تسهیلاتی که برای مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته‌ایم اگر در جمع‌بندی به این نتیجه برسیم که باید قانون را برای ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر به زلزله‌زدگان تغییر دهیم، لایحه تقدیم مجلس خواهیم کرد.

رحیمی از مردم صبور مناطق آسیب‌دیده تقدیر و تشکر کرد و گفت: در بازدید امروز یک نفر از زلزله‌زدگان گله نکرد که این امر نشانه ایمان مردم آذربایجان است.

رحیمی از سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده به عنوان سفری پر ثمر یاد کرد و گفت: رهبر انقلاب با قدوم مبارک خود خیر و برکت را به این منطقه آوردند.

رئیس‌جمهور هیچ بهانه‌ای را برای هیچ کس نگذاشت

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده گفت: رئیس‌جمهور پس از حضور در این منطقه، دستور تخصیص تمام اعتبارات لازم را به صورت یک جا صادر کرد و روند بازسازی و کمک‌رسانی همچنان به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

رحیمی گفت: حضور رئیس‌جمهور در مناطق زلزله‌زده و تصمیمات و دستورات یکجا هیچ بهانه‌ای را برای خدمت به زلزله‌زدگان برای هیچ کس نگذاشت.

معاون اول رئیس‌جمهور را در این سفر یک روزه علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید نامجو وزیر نیرو، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌‌جمهور در اجرای قانون اساسی، علی‌اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول