اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خواستار شد

رعایت حریم شبکه برق در مناطق زلزله‌زده توسط خودروهای سنگین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از رانندگان وسائل نقلیه سنگین در مناطق زلزله‌زده خواست تا حریم ایمنی شبکه‌های برق را رعایت کنند.

رعایت حریم شبکه برق در مناطق زلزله‌زده توسط خودروهای سنگین

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر برقی‌مقدم بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از رانندگان وسایل نقلیه سنگین خواست در هنگام آواربرداری مواظب تیرهای چوبی و سیمانی باشند، چراکه علاوه بر آسیب دیدن تیرها، هر لحظه احتمال سقوط آنها وجود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر پرهیز از انجام هر نوع کار غیرضروری در نزدیکی شبکه‌های برق تصریح کرد: در صورت برخورد با شبکه به لحاظ وجود خطر برق‌گرفتگی در داخل خودرو منتظر بمانند تا خط توسط ماموران شرکت برق، بی‌برق شود.

وی ادامه داد: در صورت وجود خطر آتش‌سوزی بر اثر برق‌گرفتگی، ترک خودرو باید با پریدن به طور کامل با دو پا و با فاصله حداکثری از خودرو باشد و در این هنگام باید از دست زدن به خودرو کاملاً پرهیز شود.

برقی‌مقدم در ادامه ساکنان چادرهای امدادی را به رعایت نکات ایمنی برق برای جلوگیری از هرگونه احتمال خطرات جانی و آتش‌سوزی فرا خواند و اظهار کرد: از انشعابات اضافی در داخل چادرها و همچنین لامپ‌های التهابی که ایجاد حرارت زیاد می‌کنند پرهیز شود چراکه می‌تواند موجب ایجاد حریق در داخل چادرها و حتی سرایت آتش به چادرهای همجوار شود.

وی دستکاری تخته‌های انشعاب و باز کردن درب آنها و تاسیسات برقی همچون تابلوها و پیلارها را بسیار پر خطر خواند و تاکید کرد: هموطنان زلزله‌زده از بالا رفتن به تیرهای برق و همچنین وصل مستقیم سیم برق به شبکه سراسری به لحاظ خطر برق‌گرفتگی و سقوط تیر سست، خودداری کرده و برای دریافت انشعابات ضروری با افراد مسئول تماس بگیرید.

برقی‌مقدم خاطرنشان کرد: نخستین و مهم‌ترین گام در مواقع بروز حوادث ناشی از برق تماس با مرکز فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق تبریز به شماره 121 است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول