اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زلزله‌زدگان هفته آینده خانه‌دار می‌شوند

بهره‌برداری از خانه‌های ساخته شده در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از هفته آینده واحدهای مسکونی ساخته شده برای زلزله‌زدگان که به اتمام رسیده‌اند به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل مردم این مناطق می‌شود.

بهره‌برداری از خانه‌های ساخته شده در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز در جشن شکوفه‌ها در مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر(عج) روستای «کویچ» از توابع بخش خواجه در شهرستان زلزله‌زده هریس که در زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان 100 درصد تخریب شده بود، با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان و معلمان، وحدت و همدلی ملت ایران را منجر به تشکیل کلاس‌های درس در زمان مقرر دانست که توانست شادی و شعف را برای مناطق زلزله‌زده به ارمغان بیاورد.

وی افزود: کمک و حمایت دولت باعث دلگرمی مردم آسیب‌دیده بوده و هست و درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته رکودشکنی در امداد و نجات را در امر بازسازی هم داشته باشیم که راه‌اندازی کلاس‌های درس در اول مهر و آغاز آن از امروز از نشانه‌های این قول است.

بیگی گفت: امروز پیام زندگی، یکپارچگی و نشاط علمی به جهان صادر می‌شود و در جای جای مناطق آسیب‌دیده شاهد حضور مردم از مناطق مختلف کشور هستیم که به منظور کمک‌رسانی و بازسازی در منطقه حضور دارند تا با وحدت و یکپارچگی، کمبودها و نقص‌ها را جبران کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که با مشارکت مردمی و اتحاد یکدیگر بتوانیم در سریع‌ترین زمان بنای محکمی برای مردم آسیب‌دیده بسازیم و به آنان تحویل دهیم.

بیگی گفت: در حال حاضر شش هزار بنا در مناطق آسیب‌دیده پی‌کنی شده، دو هزار شن‌ریزی شده و 500 خانه به مرحله سقف‌زنی رسیده است که در هفته پیش‌رو تعدادی از ساختمان‌های تکمیل شده تحویل مردم در مناطق آسیب‌دیده می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز سال تحصیلی در استان جشن گرفته شد که جا دارد از کمک‌ها و مساعدت‌های ایشان در امر تشکیل کلاس‌های درس در اول مهر همزمان با سراسر کشور قدردانی کرد.

وی گفت: زمان و مکان امروز برای ما معنای دیگر گرفته است چراکه از نظر زمانی امروز برای ما با هفته دفاع مقدس معنا گرفته که سال‌های مقاومت، ایثار و تلاش بود و مکان نیز مکانی است که مردم آسیب‌دیده در آن پیام مدیریت یکپارچه، مقاومت، اتحاد و همدلی را به دنیا صادر می‌‌کنند و نشان می‌دهند که همدل با مسئولان خود هستند.

بیگی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری از این حادثه پلی برای توسعه و پیشرفت خواهیم ساخت تا تمام گمان‌های بد بیگانگان و دشمنان رنگ ببازد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول