اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس‌جمهور:

صاحبان واحدهای مسکونی زلزله‌زده شهری بیش از یک فقره وام دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: صاحبان واحدهای مسکونی چند طبقه خسارت دیده بر اثر زلزله در مناطق شهری با تشخیص استانداری بیش از یک وام دریافت می‌کنند.

صاحبان واحدهای مسکونی زلزله‌زده شهری بیش از یک فقره وام دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا رحیمی سه‌شنبه‌شب در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران در استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات دولت از لحظه وقوع زلزله تاکنون خاطرنشان کرد: دولت بلافاصله پس از آگاهی از این اتفاق با هماهنگی استاندار گروه‌های مختلفی را برای امداد رسانی اعزام کرد و جلساتی را به صورت پی در پی برای بررسی مشکلات و تصویب ملزومات بازسازی و امدادرسانی تشکیل داد.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: سپس جلسه‌ای در محل استانداری آذربایجان‌شرقی تشکیل شد و اعتبارات لازم برای بازسازی تخصیص یافت.

رحیمی از سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده به عنوان سفری پر ثمر یاد کرد و گفت: رهبر انقلاب با قدوم مبارک خود خیر و برکت را به این منطقه آوردند.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده گفت: رئیس جمهور پس از حضور در این منطقه، دستور تخصیص تمام اعتبارات لازم یعنی 400 میلیارد تومان را به بنیاد مسکن به صورت یک جا صادر کرد و روند بازسازی و کمک‌رسانی همچنان به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

رحیمی با بیان اینکه دولت همه مردم را همانند اعضای خانواده خود می‌داند، اظهار کرد: دولت با سرعتی بی‌سابقه وارد عمل شد و هرچه داشت در طبق اخلاص قرار داد.

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند، گفت: دولت مشکلات شما را درک می‌کند و برای برطرف شدن آن از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

ساخت مسکن دائمی برای زلزله‌‌زدگان پیش از آغاز سرما

معاون اول رئیس‌جمهور، اولویت بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی را ساخت مسکن دائمی برای زلزله‌‌زدگان پیش از آغاز سرما عنوان کرد.

وی با اشاره به سرعت خوب بازسازی مناطق زلزله‌زده افزود: در هیچ جای جهان با این سرعت کار بازسازی آغاز نشده اما باید بپذیریم که بازسازی زمان می‌برد.

معاون اول رئیس‌جمهور، اولویت بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی را ساخت مسکن دائمی برای زلزله‌‌زدگان عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله ما ساخت مسکن برای مردم پیش از آغاز فصل سرماست و در این راه نیازمند همکاری شما هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور را در این سفر یک روزه علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید نامجو وزیر نیرو، صادق خلیلیان وزیر کشاورزی، محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌‌جمهور در اجرای قانون اساسی، علی‌اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول