اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مدارس بهترین پناهگاه مردم پس از زلزله اهر و ورزقان بودند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدارس در زلزله اخیر اهر و ورزقان به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار گرفتند، گفت: نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید می‌تواند نشاط دوباره‌ای را به این مناطق برگرداند.

مدارس بهترین پناهگاه مردم پس از زلزله اهر و ورزقان بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد هروی امروز در دیدار با نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، هدف از بازدید اعضای این کمیسیون از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی را بررسی آمادگی مدارس این مناطق برای آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزشی منطقه برای توسعه آموزش و پرورش و آموزش عالی ذکر کرد.

وی گفت: در جریان حادثه زلزله ارسباران، مراکز آموزشی نه تنها در بسیاری از جاها آسیب ندیدند بلکه در برخی موارد به عنوان پناهگاه نیز مورد استفاده قرار گرفتند که نشان‌دهنده اهمیت مقاوم‌سازی مدارس است.

هروی افزود: مراکز آموزش عالی این منطقه هم به دلیل نوساز بودن چندان تخریب نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مدارس مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی مناسب است، گفت: نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید می‌تواند نشاط دوباره‌ای را به این مناطق برگرداند.

وی برگزاری همایش «مهر ایران، مرهم آذربایجان» را یک حرکت اخلاقی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه خیرین در بحث مقاوم‌سازی مدارس و مراکز آموزشی پیشگام شده‌اند.

هروی همچنین مراتب ابراز همدردی تمام اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مردم زلزله‌زده ارسباران را اعلام کرد.

چند تن از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان عازم این مناطق شدند.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول