اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

محصولات باید با هدف صادرات تولید شوند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران در نخستین کنفرانس انگور در ملایر گفت: تولیدات باید باکیفیت و با هدف صادرات باشد.

محصولات باید با هدف صادرات تولید شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی عبادی بعد از ظهر امروز در نخستین کنفرانس ملی انگور در دانشگاه ملایر با بیان اینکه انگور امروز در دنیا به عنوان یکی از محصولات پرمصرف بوده و در اقصی نقاط دنیا کشت می‌شود، افزود: تولیدکنندگان این محصول در دنیا به دنبال بالا بردن کیفیت محصول برای صادرات بیشتر و مشتری‌مداری در این زمینه هستند.

وی به عوامل مؤثر در تولید موفق انگور اشاره کرد و گفت: تربیت بوته‌های انگور، به‌زراعی، توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از ابزارها و شیوه‌های جدید، توجه به بحث آبیاری، آفت‌زدگی و عوامل آن، زمان برداشت محصول، استفاده از شیوه‌های جدید در ژنتیک انگور و توجه به بازارهای جهانی در مصرف تازه‌خوری انگور می‌تواند در موفقیت تولید این محصول مؤثر باشد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر در کشور شیوه‌های مختلفی برای کاشت و برداشت انگور اتخاذ می‌شود، عنوان داشت: بیشتر این روش‌ها هنوز به صورت سنتی بوده که این موضوع باعث کم شدن کیفیت محصول شده و مشتریان را در بازار صادرات کم می‌کند که باید با روش‌ها و نوآوری‌های جدید در تغییر این روش‌ها برنامه‌ریزی شود تا شاهد کیفیت بیشتر در محصول انگور باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا به تازه‌خوری و بی‌دانه بودن انگور توجه ویژه‌ای می‌شود، گفت: در این زمینه کشاورزان باید تازه‌خوری این محصول را جدی بگیرند و در کیفیت‌بخشی انگور دقت لازم را داشته باشند.

عبادی با اشاره به اینکه در دانشگاه تهران در خصوص پرورش اقلام مختلف انگور تحقیقات زیادی صورت گرفته است، اظهار داشت: بسیاری از این اقلام امروز پرورش یافته و در بازارها نیز مشتریان زیادی دارد.

وی با تأکید بر راهبردی و کاربردی شدن تحقیقات بین کشاورزان افزود: محققان ما باید از تجارب کشاورزان بهره بگیرند و در ترویج روش‌های جدید تلاش کنند.

دبیر مجله علوم باغبانی ایران، جهش در صنعت انگور را خواستار شد و تصریح کرد: جهش‌ها باید به صورت عملی در باغات و زمین‌های کشاورزی انجام شود تا کشاورزان به سمت روش‌های جدید تشویق شوند.

وی بر گسترش روابط جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: در این زمینه باید امکانات بیشتری برای تحقیقات در اختیار محققان قرار بگیرد و از طرح‌ها حمایت شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول