اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

زلزله آذربایجان اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را بیش از پیش عیان کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله اخیر در قسمت‌هایی از آذربایجان‌شرقی، اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را بیش از پیش عیان کرد.

زلزله آذربایجان اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را بیش از پیش عیان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه تلاش‌های مروجان کشاورزی باید به سمت بیمه صددرصدی محصولات کشاورزی معطوف شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها بر افزایش میزان بیمه محصولات کشاورزی در مقایسه با سال زراعی گذشته شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مبلغ 307 میلیون ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی تاکنون به روستاییان مناطق زلزله‌زده ‌پرداخت شده است، افزود: این میزان پرداخت غرامت در این مناطق نشان از پایین بودن میزان بیمه واحدهای دامی دارد و دامداران و زارعان عزیز استان، باید از زلزله اخیر درس عبرت گرفته و بدانند که حوادث غیرمترقبه همچون زلزله، طوفان، سرمازدگی و خشکسالی خبر نمی‌کند و ممکن است هر لحظه دامن محصولات کشاورزی را دوباره بگیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه مبلغ غرامت پرداختی ناشی از بیمه محصولات در سال زراعی 90-89 نسبت به سال زراعی قبل 171 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: وجود حوادث غیرمترقبه را نمی‌توان انکار و کتمان کرد از این رو، این مطلب باید عزم کشاورزان در انجام صددرصدی بیمه محصولات را بیش از پیش جزم کند.

محمدیان با بیان اینکه رسالت مروجان مدیریت ترویج کشاورزی و کارشناسان و اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در ترغیب کشاورزان برای توسعه بیمه محصولات از دیگران برجسته‌تر است، افزود: امیدوارم خود کشاورزان به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی پی برده و از این فرصت برای جبران قسمت اعظمی از خساراتی که ممکن است از ناحیه حوادث غیرمترقبه بر محصولاتشان وارد شود، استفاده کنند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول