اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیر کل تعاون روستایی گلستان انجام شد

اعلام آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان گفت: آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی استان از سوی سازمان تعاون روستایی گلستان اعلام شد.

اعلام آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی و دامی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی رجایی عصر شنبه در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 128 هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، سیب‎زمینی، کلزا، آفتابگردان، شالی و وش‎پنبه و محصولات دامی شامل مرغ و شیر خریداری شده است.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس با 23 هزار تن خرید بیشترین میزان خرید محصولات کشاورزی و دامی را در سطح استان داشته است.

مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان افزود:‌ اداره شهرستان‎های مینودشت و کلاله نیز با 20 هزار و 359 تن و اتحادیه استان با 20 هزار و 709 تن نیز بیشترین میزان خرید را داشته است.

رجایی ادامه داد: همچنین شهرستان گرگان با 17 هزار و 700 تن و شهرستان آق‎قلا با 12 هزار و 647 تن در رده‎های بعدی بیشترین میزان خرید محصولات کشاورزی و دامی را دارند.

این مسئول اضافه کرد: بیشترین محصول خریداری در بخش کشاورزی مربوط به گندم به وزن بیش از 70 هزار تن می‎باشد.

مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان با بیان اینکه گندم خریداری شده شامل گندم توافقی، گندم مباشرتی و گندم بذری است اذعان داشت: در بخش گندم توافقی بیش از 36 هزار تن، در بخش گندم مباشرتی بیش از 23 هزار تن و در بخش گندم بذری بیش از 11 هزار خریداری شده است.

رجایی همچنین با اشاره به خرید بیش از 8 هزار تن سیب‎زمینی گفت: تعاون روستایی استان بیش از 270 تن سیب‎زمینی توافقی و حدود 8 هزار تن سیب‎زمینی تضمینی خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار و 730 تن کلزا توافقی از کشاورزان استان خریداری شده بیان داشت: تاکنون حدود یک هزار تن تخم آفتابگردان از کشاورزان خریداری شده و عملیات خرید با توجه به ادامه داشتن زمان برداشت این محصول همچنان در حال انجام است.

مدیر کل تعاون روستایی استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 300 تن شالی خریدار شده و عملیات خرید این محصول همچنان ادامه دارد خاطر نشان کرد: این سازمان همچنین با توجه به زمان برداشت وش پنبه تاکنون 300 تن خریدار شده و خرید این محصول نیز همچنان ادامه دارد.

رجایی متذکر شد: سازمان تعاون روستایی استان گلستان در راستای سیاست تنظیم بازار و عرضه گوشت مرغ به قیمت 4 هزار و 700 تومان در ایام مبارک رمضان برای تامین و توزیع آن در بین مردم استان اقدام به خرید 147 تن گوشت مرغ کرده بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول