اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد

اجرای طرح عدم استفاده از سموم در تولید محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از اجرای طرح عدم استفاده از سموم در تولید محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: سالم‌سازی مواد غذایی که به صورت تازه مصرف می‌شوند، از سیاست‌های جدی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری است.

اجرای طرح عدم استفاده از سموم در تولید محصولات کشاورزی

رضا سیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: سالم‌سازی محصولات غذایی و به خصوص مواد غذایی که به صورت تازه مصرف می‌شوند از سیاست‌های جدی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری است.

وی ادامه داد: در این راستا طرح IPM به عنوان طرح تضمین‌کننده سلامت جامعه، به تمام استان‌ها ابلاغ شده و در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مفهوم این طرح خاطر نشان کرد: در قالب این طرح فرایند تولید محصولات کشاورزی به گونه‌ای کنترل می‌شود که از کود و سم شیمیایی استفاده نشده و یا استفاده از آنها به صورت حداقلی باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از سم و کود باید به صورت کنترل شده باشد افزود: ترجیح این است که برای کشت محصولات از روش‌های زیست فناوری برای جلوگیری از آفات استفاده شود اما در صورتی که چاره‌ای جز به کار بردن سم نباشد، باید این سم به گونه‌ای به کار رود که محصول در هنگام مصرف از اثر آن سم پاک شده باشد.

سیار با اشاره به اینکه کشاورزان در هنگام استفاده از سموم باید به روش مصرف و اندازه صحیح آن توجه کنند گفت: دیده می‌شود در مواردی سموم به صورت بی‌رویه در زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای صحیح طرح IPM باید برای کشاورزان برنامه‌های آموزشی وسیع برگزار شود و البته در این زمینه گسترش نظارت‌ها از ضروریات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ابراز داشت: در حال حاضر بخش وسیعی از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی در استان قم درگیر این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه امنیت تغذیه‌ای در دنیا بیشتر از امنیت نظامی اهمیت دارد گفت: کشورهای پیشرفته نظارت وسیعی بر محصولات غذایی انجام داده و از ورود هرگونه آلودگی در رابطه با این محصولات به بازار مصرف جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول