اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاجی‌بابایی:

هیچ کلاس درسی در هیج روستایی بدون معلم نیست

خبرگزاری فارس: وزیر آمورش و پرورش گفت: علاوه بر بسته‌های اهدایی شامل تجهیزات آموزشی به دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده، هدیه‌ای که به دانش‌آموزان می‌دهیم این است که اعلام کنم هیچ کلاس درسی را در هیج روستایی بدون معلم نداریم.

هیچ کلاس درسی در هیج روستایی بدون معلم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدرضا بابایی پیش‌ازظهر امروز در جشن شکوفه‌ها در مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر(عج) روستای «کویچ» از توابع بخش خواجه در شهرستان زلزله‌زده که در زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان 100 درصد تخریب شده بود، اظهار کرد: در شرایطی که همه گمان می‌کردند آغاز سال تحصیلی در مناطق آسیب‌دیده با مشکل مواجه می‌شود، امروز جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید را به نمایندگی از یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در روستای «کویچ» جشن گرفتیم تا ثابت کنیم، ما می‌توانیم.

وی افزود: این منطقه به عنوان مکانی که رهبری در آن حاضر شدند از قداست خاصی برخوردار است که نخستین روز مدرسه و جشن شکوفه‌ها را از آنجا آغاز می‌کنیم.

حاجی‌بابایی گفت: از همین جا ملت و دولت ایران به همراه کودکان سرافراز خود به دنیا اعلام می‌کند که زندگی و پویایی در این مناطق ادامه دارد و هرگز اراده یک ملت از حادثه‌ای آسیب ندیده و با نشاط به مسیر خود تا رسیدن به قله‌های افتخار ادامه خواهد داد.

وی افزود: حدود 461 مدرسه در مناطق زلزله‌زده وجود داشته است که 165 مدرسه بعضاً دچار آسیب‌هایی شده‌اند که در صدد بازسازی و مقاوم‌سازی آنها برآمدیم و البته باید اذعان داشت این بناها کمترین آسیب را دیده‌اند که نشانه مقاومت آنها بوده و افتخاری برای نظام آموزش و پرورش است.

حاجی‌بابایی گفت: امروز آمدیم در این مناطق و به نمایندگی از دولت اعلام می‌کنیم که مدارس مناطق آسیب‌دیده اول مهر آماده پذیرایی از دانش‌آموزان هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه آذربایجان را مایه افتخار ایران اسلامی دانست و گفت: این مناطق برای من که مادر آذری دارم و برادر شهیدم در آن معلمی کرده خاطر‌انگیز و دوست‌داشتنی است و به این ملت با این وحدت و مقاومت افتخار می‌کنم.

حاجی‌بابایی گفت: امروز آمدیم تا به وعده داده شده جامه عمل بپوشانیم چراکه چند هفته قبل که اینجا بودیم برخلاف باورها قول دادیم 29 شهریور جشن سال تحصیلی را از اینجا آغاز کنیم.

وی افزود: مدرسه در هر مکانی نشانه پویایی و زندگی است و امروز آغاز کلاس‌های درس در اینجا قلب همه ملت ایران و فرهنگیان را شاد کرد و این جشن و آغاز سال تحصیلی جدید را به همه تبریک می‌گویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر بسته‌های اهدایی شامل تجهیزات آموزشی به دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده، به عنوان هدیه به دانش‌آموزان اعلام می‌کنم که هیچ کلاس درسی در هیچ روستایی بدون معلم نداریم و معلم بزرگ‌ترین هدیه به این عزیزان است.

وی افزود: در مناطق زلزله‌زده آذربایجان متاسفانه 13 دانش‌آموز جان خود را در اثر وقوع زلزله از دست دادند که جا دارد از مسئولان بیمه ایران بابت کمک به خانواده آنها قدردانی کرد.

حاجی‌بابایی در ادامه به ایجاد مقطع ششم ابتدایی اشاره کرد و گفت: در طول سال‌ها کارشناسان با تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مهم‌ترین مقطع شکل‌گیری شخصیت هر انسان دوران ابتدایی است که این امر در پنج سال میسر نبوده و بنابراین مقطع ابتدایی به شش سال رسید تا 12 سالگی بهترین دوران برای شکل‌گیری درست شخصیت آینده‌سازان این مرز و بوم در نظر گرفته شود که این امر امسال در مدارس اجرایی می‌شود.

حاجی‌بابایی افزود: در هیچ سالی در آموزش و پرورش شاهد این تحول عظیم نبودیم و امسال به عنوان نخستین سال ریل‌گذاری در آموزش و پرورش با تحول نظام آموزشی آغاز می‌شود که به عنوان یک قانون نویدبخش افق‌های روشن در امر آموزش و پرورش نسل‌های ایران اسلامی خواهد بود.

وی گفت: سند تحول آموزش و پرورش، ایران، اسلام و دانش‌آموز را با هم افتخارآفرین معرفی خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به بحث دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار پس از چند سال که مراکز تربیت معلم تعطیل شده است، دانشگاه فرهنگیان از بهمن دانشجو می‌پذیرد که انقلابی در عرصه علم و دانش خواهد بود.

حاجی بابایی گفت: 2 هزار و 500 نفر در این دانشگاه حضور دارند که میانگین معدل آنها 17 بوده که نشانه پویایی و بالا بودن سطح علمی آنان است.

اضافه می‌شود، زنگ شکوفه‌ها امروز در تمام دبستان‌های کشور طنین‌انداز شد و مراسم نمادینی نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش در روستای «کویج» از توابع خواجه در شهرستان هریس نواخته شد تا طلوع آفتاب علم و دانش از مناطق زلزله‌زده آغاز شود.

این مراسم با حضور عمو پورنگ و امیرمحمد ادامه دارد و در منطقه دیگری از این استان نیز خاله شادونه برای دانش‌آموزان کلاس اولی برنامه اجرا می‌کند.

با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس است، تصاویری از شهدای منطقه خواجه زینت‌بخش مجتمع آموزشی ولیعصر(عج) شده است ضمن اینکه تصاویر 13 دانش‌آموز این منطقه که در حادثه زلزله اخیر جان خود را از دست داده‌اند نیز در محل مراسم نصب شده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول