اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوشتر:

میراث فرهنگی اصلی‌ترین معضل درآمد‌زایی شهرداری شوشتر است

خبرگزاری فارس: شهردار شوشتر اصلی‌ترین معضل درآمد‌زایی شهرداری این شهر را میراث فرهنگی دانست.

میراث فرهنگی اصلی‌ترین معضل درآمد‌زایی شهرداری شوشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آرش دُر پیش از ظهر امروز در جمع انجمن حامیان شوشتر اظهار داشت: عرض معبر‌های موجود در شوشتر به قدری کم است که اتوبوس در مرکز شهر امکان تردد ندارد و به این دلیل نمی‌توانیم بخش اتوبوس‌رانی شهرداری شوشتر را راه‌اندازی و تجهیز کنیم.

وی با اشاره به مثال‌هایی در این‌باره افزود: در شهرستانی مانند بهبهان سال گذشته 10 اتوبوس با قیمت یارانه‌ای در اختیار سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری بهبهان قرار گرفت ولی به دلیل عرض کم معبر و نبود امکان تردد اتوبوس‌ها در مرکز شهر پس از فعالیت یک روزه اتوبوس‌ها همگی آن‌ها به پارکینگ هدایت شدند.

وی با اشاره به اینکه از فعالیت سرمایه‌گذاران در شوشتر حمایت می‌کنیم، گفت: از حضور سرمایه‌گذار در هر بخشی از شهرداری شوشتر حمایت می‌کنیم و از تمام توان قانونی خود برای همکاری با سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به پیشنهادی در این‌باره خاطر‌نشان کرد: طرح برون‌سپاری پارک‌های شهرداری شوشتر از ماه‌ها پیش آماده اجرا است و از حضور سرمایه‌گذاران در این‌باره استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین نیاز مرکز شهر شوشتر پارکینگ طبقاتی است، افزود: شهرداری شوشتر برای حمایت از سرمایه‌گذاران برای ساخت پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر از تمام ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کند و حتی می‌توانیم صد در صد عوارض ساخت پارکینگ طبقاتی را برای سرمایه‌گذار تخفیف دهیم.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین معضل درآمد‌زایی شهرداری شوشتر میراث فرهنگی است، خاطر‌نشان کرد: وجود قانون ظالمانه ارتفاع ساختمان در مرکز شهر حداکثر تا هفت و نیم متر باعث می‌شود تا هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به ساخت‌و‌ساز جدید در مرکز شهر نباشد.

وی تأکید کرد: قانون حریم میراث فرهنگی باعث ایجاد چنین محدودیت‌هایی در شوشتر شده است و مسئولان امر در این‌باره هیچ‌گونه تلاشی برای اصلاح این قانون ظالمانه نمی‌کنند.

دُر با اشاره به افزایش درآمد‌‌های شهرداری شوشتر در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: شهرداری شوشتر با اجرای طرح‌های تشویقی برای افزایش ساخت‌و‌ساز در سطح شهرستان فعالیت‌های زیادی انجام داده است تا حدی که 25 درصد از عوارض ساخت‌و‌ساز در مرکز شهر را به شهروندان بخشوده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول