اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر:

27 درصد بوشهری‌ها بلیط اتوبوس را اینترنتی تهیه می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: بر اساس نظر‌سنجی صورت گرفته حدود 27 درصد مردم استان بوشهر بلیط اتوبوس مسافری خود را از طریق اینترنت تهیه می‌کنند.

27 درصد بوشهری‌ها بلیط اتوبوس را اینترنتی تهیه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حمیدرضا علم صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: فروش اینترنتی بلیط اتوبوس در استان بوشهر از چند سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر متقاضیان می‌توانند صندلی شرکت مورد نظر و دیگر موارد را از طریق اینترنت انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسی استان بوشهر در کل کشور جزو ناوگان‌های جوان کشوری محسوب می‌شود افزود: میانگین عمر ناوگان اتوبوسی در کشور 6.5 سال و در بوشهر 3.7 سال و میانگین عمر ناوگان مینی‌بوسی در کشور 25 سال و در بوشهر 16.38 سال و در کل میانگین ناوگان حمل و نقلی استان بوشهر هشت سال و کشوری 16.5 سال است.

علم گفت: در حال حاضر کامیون‌های بارگیر ثابت استان بوشهر 9 سال عمر دارند، در حالی که میانگین کشور این رقم 18.5 سال است و در بخش کامیون و کشنده‌ها نیز میانگین عمر ناوگان بوشهر هفت سال و میانگین کشوری 13.5 سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر آموزش را از اولویت‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌‌های استان بوشهر ذکر کرد و افزود: بوشهر نخستین استانی بود که در بخش آموزش موتورسواران اقدام کرد چرا که معتقدیم فرهنگ‌سازی یک اصل است.

علم در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید مسافران چگونه می‌توانند از رانندگان یا شرکت‌های مسافری شکایت کنند خاطر نشان کرد: مسافران می‌توانند در صورت نارضایتی از شرکت‌ها یا اتوبوس‌های مسافربری به نماینده اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مسافری استان بوشهر در ترمینال مسافری مراجعه کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافری استان بوشهر با بیان اینکه 95 درصد جابجایی کالا و مسافر در کشور توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود خاطر نشان کرد: حمل و نقل جاده‌ای در کشور در سه بخش خدمات‌دهی، حمل کالا و ایمنی فعالیت دارد و همین موارد نشان از اهمیت بخش حمل و نقل در کشور دارد.

استان بوشهر در خدمات الکترونیک مسافری پیشتاز است

علم با بیان اینکه استان بوشهر در خدمات الکترونیک مسافری پیشتاز است، افزود: استان بوشهر در بخش ایمنی و حمل کالا هم در اجرای سیستم حمل و نقل هوشمند پیشتاز است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان بوشهر با بیان اینکه با استفاده از سیستم‌های هوشمند در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود اظهار داشت: در حوزه ایمنی رسالت ما کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن‌سازی جاده‌هاست و در این راه با سایر دستگاه‌های متولی ایمنی در جاده‌ها همکاری و تعامل داشته و داریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم‌های دوربین کنترل سرعت در محورهای استان بوشهر اظهار داشت: امسال با همکاری و حمایت مسئولان ارشد استان پروژه مهم نصب سیستم دوربین کنترل سرعت از مبدأ تا مقصد را اجرایی خواهیم کرد.

بیشترین تلفات جاده‌ای در محور بوشهر برازجان دالکی بوده است

علم افزود: بیشترین تلفات جاده‌ای در استان بوشهر در محور بوشهر، برازجان به دالکی بوده و تا پایان امسال این محور به دوربین کنترل سرعت مجهز خواهد شد.

وی در مورد محل‌های نصب دوربین‌های کنترل سرعت گفت: این دوربین‌ها در محل‌هایی همچون نرسیده به ورودی چغادک، پلیس راه احمدی، نرسیده به ورودی برازجان و محور برازجان تا دالکی نصب شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر اضافه کرد: این دوربین‌ها سرعت بیش از حد مجاز خودروها را ثبت کرده و مشخصات خودرو در اداره کل حمل و نقل و پاسگاه انتظامی به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود.

علم گفت: سیستم جدید کنترل سرعت هوشمند در پاسگاه احمدی نصب شده و به سامانه توزین در حال حرکت معروف است.

وی ادامه داد: این سیستم به ‌صورت آزمایشی در پاسگاه احمدی بهره‌برداری شده و در آینده در پاسگاه دالکی هم نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول