اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه:

خواهان افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اصفهان هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان به صورت قطعی قصد ارائه لایحه افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها به شورای شهر را دارد.

خواهان افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های اصفهان هستیم

سیدعباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به افزایش چشم‌گیری که در تمام زمینه‌ها وجود داشته، افزایش نرخ کرایه بلیت اتوبوس‌های اصفهان نیز از خواسته‌های این ناوگان است، اظهار کرد: در سال جاری افزایش قانونی چشم‌گیری در زمینه لوازم یدکی، قطعات اتوبوس‌ها، حقوق و دستمزد تعمیرات و نگه‌داری اتوبوس‌ها و حقوق و دستمزد کارکنان این ناوگان وجود داشته است.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت‌ها هزینه تمام شده سفر شخصی را با استفاده از اتوبوس‌ها نیز افزایش داده است، ادامه داد: ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان نیز به صورت قطعی قصد ارائه لایحه افزایش بلیت اتوبوس‌ها به شورای شهر را دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه البته تصویب یا عدم تصویب این لایحه نیز به تصمیمات شورای شهر بستگی دارد، تصریح کرد: در هر صورت باید یک نفر جواب هزینه‌هایی که به تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی تحمیل می‌شود را بدهد، این ناوگان مایحتاج و نیاز‌های خود را از بازاری تهیه می‌کند که هر روز با افزایش قیمت در این بازار‌ها مواجه می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 55 درصد هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان افزایش یافته، تاکید کرد: به صورت میانگین نیز قطعات و لوازم یدکی اتوبوس‌ها نیز 48 درصد افزایش یافته و هم‌چنین حقوق کارکنان این ناوگان نیز حدود 30 درصد افزایش یافته است، به هر حال هزینه‌های افزایش یافته برای این ناوگان باید تأمین شود.

وی به عدم هم‌خوانی درآمد‌ها و هزینه‌های این ناوگان اشاره کرد و افزود: قرار بود یک سوم از هزینه‌ بلیت تمام شده اتوبوس‌ها را مردم، یک سوم آن را شهرداری و یک سوم دیگر آن را نیز دولت پرداخت کند و در حال حاضر هزینه تمام شده بلیت اتوبوس‌ها برای هر نفر 450 تومان است اما مردم تنها کم‌تر از یک چهارم از بلیت اتوبوس‌ها را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه این موضوع تنها سبب افزایش ضرر و زیان‌های شرکت واحد می‌شود و افزایش کرایه اتوبوس‌ها تنها درصد ناچیزی از هزینه‌های تحمیل شده به این ناوگان را جبران می‌کند، گفت: در حال حاضر درصد بالایی از هزینه‌های این ناوگان به دوش شهرداری است و افزایش یا عدم افزایش کرایه اتوبوس‌ها به سیاستگذاری‌های شورایی‌ها باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به فعالیت 40 بازرس در سطح شهر اصفهان و در مسیر فاز نخست خط یک BRT اصفهان هنوز حدود 20 درصد از شهروندان کرایه خود را برای استفاده از اتوبوس‌ها نمی‌پردازند، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری 30 درصد از مردم کرایه خود را پرداخت نمی‌کردند و در زمان‌هایی که فعالیت بازرسان در مسیر اتوبوس‌ها کاهش می‌یابد درصد افرادی که کرایه خود را پرداخت نمی‌کنند نیز افزایش می‌یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه برخی از افراد در سطح جامعه قانون‌گریز هستند و این موضوع تنها به ایران و اصفهان اختصاص ندارد، ادامه داد: در تمام جوامع اروپایی، مترقی و غیر مترقی این افراد پیدا می‌شوند و تنها این افراد با اجرای محدودیت‌های قانونی مجبور به رعایت قانون هستند.

وی اعمال و اجرای قانون را یکی از ابزار‌های ایجاد فرهنگ در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: تا اصلاحات فرهنگی در میان افراد قانون‌گریز ایجاد نشود جامعه هم‌چنان از بی‌قانونی این افراد ضربه می‌خورد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه دولت در سال گذشته تنها تا حدودی به تعهدات خود برای پرداخت یارانه اتوبوس‌رانی اصفهان عمل کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر پرونده یارانه اتوبوس‌رانی از سوی دولت باز شده است و هنوز وضعیت یارانه اتوبوس‌رانی در بودجه سال جاری مشخص نیست و هنوز یارانه‌ای در این زمینه از سوی دولت به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان پرداخت نشده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول