اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

46 هزار دانش‌آموز کرمانی وارد کلاس ششم می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 46 هزار و 79 دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی جدید وارد دبستان‌های استان کرمان می‌شوند.

46 هزار دانش‌آموز کرمانی وارد کلاس ششم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضوان ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضامن تربیت، آموزش و ارتقای علمی دانش‌آموزان است.

وی افزود: یکی از اهداف کلان در فصل پنجم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموز به عنوان انسانی موحد و مؤمن و آشنایی با مسئولیت‌های انسانی است.

ابراهیمی تصریح کرد: طی پنج سال مقطع ابتدایی که دوره تربیتی است به اهداف سند تحول بنیادین دست پیدا نمی‌کردیم و به همین علت ساختار آموزشی تغییر یافت.

وی با اشاره به اینکه معلمان متخصص و دارای برنامه به مقطع ابتدایی می‌آیند، ابراز داشت: برای این معلمان 106 ساعت کلاس آموزش ضمن خدمت برگزار می‌شود.

ابراهیمی از اجرای طرح‌های «در محضر قرآن » و « آموزش نماز» در مدارس کرمان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها با هدف مانوس شدن دانش‌آموزان با قرآن و نماز اجرا می‌شود.

وی طرح ارتقای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی، برگزاری مسابقات، طرح هوشمند سازی، جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری و جشنواره جابر‌بن‌حیان را از دیگر برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برشمرد.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری در سطح آموز‌ش و پروش موجب افزایش انگیزه معلمان می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس ابتدایی استان کرمان در دستور کار قرار دارد، افزود: یک ساعت از درس دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی در مورد فناوری است که این درس باید عملی شود.

وی ابراز داشت: 46 هزار و 79 دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی، 265 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و 25 هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید وارد دبستان‌های استان کرمان می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول