اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

36 کلاس برای دانش‌آموزان ششم ابتدایی آماده شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با اشاره به پروژه مهر و بازگشایی مدارس گفت: 36 کلاس برای دانش‌آموزان ششم ابتدایی در شروع سال تحصیلی آماده شده است.

36 کلاس برای دانش‌آموزان ششم ابتدایی آماده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: از آن جایی که از برنامه مخابرات در خصوص ارائه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی به دانش‌آموزان اطلاعی نداریم اما باید گفت همراه داشتن موبایل توسط دانش‌آموزان ممنوع است و مدیران موظف هستند در این رابطه برخورد و از ورود تلفن همراه به مدرسه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی جدید همزمان با شروع هفته دفاع مقدس خواهد بود، عنوان کرد: برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ مقاومت و ایثار و رشادت‌های جوانان ما در هشت سال دفاع و آماده‌سازی فضای بصری در میان آنان، زنگ مقاومت در تمام مدارس شهرستان نواخته شود و البته نباید فقط به نمادین بودن این مراسم بسنده کرد که با حضور مسئولان صورت بگیرد.

فرماندار همدان در خصوص مدارس قرآنی تصریح کرد: امسال علاوه بر مدارس دیگر، دو مدرسه قرآنی در ناحیه یک و همچنین دو مدرسه قرآنی نیز در ناحیه 2 و یک مدرسه نیز در قهاوند برای نخستین بار شکل گرفته است.

وی با اشاره به پروژه مهر و بازگشایی مدارس بیان داشت: 36 کلاس برای ششم ابتدایی در شروع سال تحصیلی آماده شده است.

قهرمانی‌مطلق ادامه داد: در سال تحصیلی جدید تأکید ما بر برگزاری نماز جماعت در مدارس شهرستان است و همچنین در بحث ثبت‌نام‌ها و سازماندهی و توزیع کتاب 97 درصد از برنامه‌ها انجام شده و مشکلی در رابطه با این مسائل نداریم.

وی ابراز داشت: در شروع سال تحصیلی جدید باید نظارت بر عرضه مواد غذایی و بوفه‌ها صورت بگیرد و مدارس نیز با همکاری و ارتباط با شبکه بهداشت عرضه مواد غذایی را کنترل کنند و همچنین همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید نمایشگاهی با عنوان "با نوای کاروان" در میدان باباطاهر برپا می‌شود.

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم و مشورت آموزش و پرورش یکی از مدارس ابن سینا به نام «شهید احمدی‌روشن» تغییر نام خواهد داد که این تغییر به پاسداشت مقام شهدای هسته‌ای خواهد بود و همچنین مدرسه «خیام» نیز به مدرسه هیئت امنایی تغییر می‌کند.

وی یادآور شد: در مدارس هیئت امنایی با توجه به اینکه کارهای خوبی انجام می‌شود اما در این مدارس فقط نباید پول و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در رأس برنامه‌ها قرار بگیرد.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به لزوم خط‌کشی خیابان‌ها و نصب سرعت‌گیر در مسیر مدارس و همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی در نقاط عبوری دانش‌آموزان تأکید کرد: در شورای ترافیک با مشورت شهرداری و مسئولان راهنمایی و رانندگی در طی بازدید از مدارس تصمیم بر نصب علائم و خط‌کشی مدارس خواهیم گرفت.

وی بر آموزش خانواده‌ها تأکید و عنوان کرد: در رابطه با بحث آموزش خانواده که مسائل بسیار زیادی در آن مطرح است در هفته پیوند اولیا جلسه‌ای را با مشارکت رؤسای انجمن اولیا و مربیان و همچنین گزارش عملکرد آنان خواهیم داشت و همچنین با تقدیر از آموزش و پرورش که با تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده در خارج از مدرسه موفق عمل کرده است اما در این امر باید سازمان ناجا و معاونت فرهنگی شهرداری مدارس را یاری کند.

فرماندار همدان در پایان سخنانش گفت: در سال گذشته 19 مسجد طرح آموزش خانواده را در سطح شهرستان همدان برگزار کرده بود که امسال به 50 مسجد افزایش یافته است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول