اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دهدشت:

کلاس ششم حلقه مفقوده نظام آموزشی ما بود

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش دهدشت گفت: دوره آموزشی ما یک حلقه مفقود شده داشت که اگر تجزیه و تحلیل کنیم می‌بینیم دانش‌آموزان دوره اول راهنمایی از لحاظ جسمی و فیزیولوژی با دانش‌آموزان سوم راهنمایی مغایرت کامل دارند.

کلاس ششم حلقه مفقوده نظام آموزشی ما بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، فریدون فاطمی‌زاده عصر امروز در همایش شکوه تحول با موضوع بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی نظام آموزشی شش، سه، سه اظهار داشت: در این برنامه که با نام سند بنیادین تحول ارائه شده، سلسله مراتبی وجود داشت که ضرورت دارد آموزگاران به عنوان پیشگامان این تحول بنیادی در جریان آن باشند.

وی افزود: قطعاً این تغییر و تحولات ایجاب می‌کند همه نهادها، دستگاه‌ها و عرصه‌ها در جریان آن باشند تا بر امور اشراف کامل داشته باشند، چرا که سؤال پیش می‌آید برنامه آموزش و پرورش چه ایرادی داشت که نیاز به این تغییر و تحول پیش آمد.

فاطمی‌زاده ابراز داشت: در ساختار آموزشی، نظام آموزشی ما 11 سال برنامه آموزشی داشت که پیش دانشگاهی به عنوان حاشیه‌ای در کنار این برنامه قرار داشت.

این مسئول با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی در نظام آموزشی عنوان کرد: اساس کار در نظام تعلیم و تربیت و جایی که نظام تربیتی بسیار کاربرد دارد در پایه ابتدایی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: دوره آموزشی ما یک سال و یک حلقه مفقود شده داشت که اگر به لحاظ سنی هم تجزیه و تحلیل کنیم می‌بینیم دانش‌آموزان دوره اول راهنمایی از لحاظ جسمی و فیزیولوژی با دانش‌آموزان سوم راهنمایی مغایرت کامل دارند.

وی با بیان اینکه این طرح در 123 کشور دنیا اجرا می‌شود، اضافه کرد: ما فرصت کمی برای تربیت دانش‌آموزی در دوره ابتدایی داشتیم و لازم بود که این حلقه تشکیل شود.

فاطمی‌زاده خاطرنشان کرد: ساختار و کتب آموزشی ما وسیله نیستند بلکه هدف بوده و هدف ما تربیت انسان‌های خلاق، مبتکر و جست‌وجوگر است.

این مسئول اضافه کرد: آموزش باید آموزش قوی باشد که وقتی انسانی 12 سال از عمرش سپری می‌شود یک نیروی خلاق بوده و با دیپلمی که دارد بتواند در جامعه نقش ایفا کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش کهگیلویه به مشکلات نظام آموزشی اشاره کرد و گفت: مشکلات زیادی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه وجود دارد که طبیعتاً ضرورت ایجاب می‌کرد تحولی ایجاد شود.

وی افزود: نظام آموزشی ما نظامی بود که از بقیه کشورها کپی گرفته شده و محتوای کتب آموزشی آن از بیرون گرفته شده بود.

فاطمی‌زاده اذعان کرد: نظام آموزشی به شکلی بود که دانش‌آموز و معلم را مجبور می‌کرد از تفکر، یادگیری و پرورش تفکر خلاق دور باشد و بر مفروضات تکیه کند.

این مسئول اظهار داشت: این موضوع از سال 67 شروع شد که ساختار آن باید تغییر کند و به صورت شش‌، سه، سه شکل بگیرد و جایگاه آموزش و پرورش در این ساختار تحول بنیادی به خوبی مشخص شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش کهگیلویه تصریح کرد: در راستای این طرح اسناد بالا دستی تدوین شد، به شورای عالی آموزش و پرورش رسید و در همه این زمینه‌ها همسانی و هم‌سویی ایجاد شد.

فاطمی‌زاده با اشاره به همه برنامه‌های این سند، اضافه کرد: در این سند مصوب شده است که در افق 1404 ما باید رتبه و مقام نخست علمی و فناوری منطقه را داشته باشیم.

وی افزود: در این طرح دوره ابتدایی شش ساله و پیش دانشگاهی حذف می‌شود و برنامه‌ریزی شده که در هر سال کتب دو پایه تحصیلی تغییر کند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول