اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی:

673 طرح اشتغال در کمیته امداد خراسان‌شمالی اجرایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از عملیاتی‌شدن 673 طرح اشتغال برای نیازمندان این استان، طی سال جاری خبر داد.

673 طرح اشتغال در کمیته امداد خراسان‌شمالی اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: برای اجرایی‌شدن طرح‌های مذکور اعتباری بالغ بر 295 میلیارد و 266 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در خصوص اعتبارات پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال این نهاد افزود: در سال جاری اعتباری بیش از 260 میلیارد و 629 میلیون ریال در راستای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال اختصاص یافته است.

حسین‌پور با بیان اینکه اعتبارات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری از دو منبع تأمین می‌شود، اظهار کرد: 20 درصد از منابع بانک‌ها در بخش قرض‌الحسنه به کمیته امداد تعلق می‌گیرد که این امر از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده و منبع دوم مصوبه شورای عالی اشتغال و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که هنوز از سوی بانک مرکزی به استان‌ها ابلاغ نشده و در انتظار اختصاص آن هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد در سال جاری مأموریت ایجاد پنج هزار و 125 فرصت شغلی را در قالب مشاغل خرد بر عهده دارد، اظهار کرد: سقف وام پرداختی برای ایجاد مشاغل 10 میلیون تومان است و منابع مالی برای ایجاد این پنج هزار شغل مشخص و تخصیص داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، با توجه به بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 6 هزار و 550 اشتغال در استان از سوی این نهاد به اجرا گذاشته شده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها مبلغی بیش از 259 میلیارد و 266 میلیون ریال تسهیلات صرف شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته نیز 6 هزار و 550  فرصت شغلی ایجاد کرد که در این میان هزار و 660 فرصت شغلی در قالب مشاغل خانگی و دو هزار و 52 فرصت شغلی نیز در قالب خوداشتغالی بوده است.

حسین‌پور همچنین با ابراز نگرانی از ابلاغ دیرهنگام اعتبارات گفت: وقتی اعتبارات دیر ابلاغ می‌شود، فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال از دست می‌رود.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول